Full version: BLÅ NUNNEÖRT !
kira
KAN NÅGON TALA OM FÖR MIG VAR MAN FÅR TAG I FRÖN TILL BLÅ NUNNEÖRT?ALLTSÅ CORYDALIS CASHMERIANA. rose.gif HITTAR DEN INTE I FRÖKATALOGERNA.........
kerstin z5-6
Det beror nog på att de är mycket svåra att få att gro om inte fröna är färska ... de bör sås i princip nyskördade
Säkrast är att köpa plantor -de kan däremot självså sej under moderplantan så man får fler
kira
Tack Kerstin för ditt svar,det förklarar varför jag inte hittat frön ,får börja spana efter plantor.misstänker nog att de är svåra att hitta.Hälsn.Kira
kerstin z5-6
Spezialplant brukar ha -postorder -här

Corydalis flexuosa Ex. Kina är underbar tex ..
kira
tACK Kerstin för svaret!Nu har jag fått tag i plantor på Blå Nunneört får fundera ut nu hur jag ska få dem arr trivas vet att de ska ha surjord o halvskugga ........har hört att de ska delas med jämna mellanrum,vilket jag säkert inte behöver göra i år.Ska kolla in oxå den du föreslog ,fastnar man för en sort så vill man ha alla i samma kategori.Hälsningar Kira thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon