Hönan
Jag ficken svavelpion och en hybrid pion av maken förra året och jag var och kravsade lite smtt under löven igår och såg att de hade klarat vintern Jippi!!!Men min fråga är då, vi har en heldel rådjur här, ger de sig på pioner med, funderar på om jag måste sätta när.

Men det är ju inte så snyggt så om jag slipper. De har ju aldrig varit på den vanliga bondpionen så?

Någon som vet??
Kramis Anna-Lena
UlrikaLE
Jag hoppas det är så. jag har nämligen beställt ett par olika pioner i år - av just den anledningen att rådjur inte äter dem...
gunnelö
Vi har nog en 30 - 40 olika pioner (det är maken som är galen!) och rådjur i trädgården då och då men har aldrig sett att de skulle röra pionerna.

Gunnel Ö
pilgrim
Våra rådjur äter allt, ALLT! Vet inte om det är ekollonen som gör dem höga, om de jäser i magen.... giggle.gif men de käkar verkligen på allt även om det är rådjurssäkert, eller käkar...ibland tar de bara lite mumstag och sliter upp allt, trampar i allt... det gör ju inte saken bättre.

Jag säger våra rådjur, de är fem st, de bor mer eller mindre på vår tomt! En natt, när jag inte kunde sova, satt jag i 45 minuter och bara tittade på dem. De knallade runt, åt lite mer ekollon och fågelfrön, låg och sov en stund! rotfl.gif Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Vackra är de men till våren blir det nog ett 2meter pansarstängsel.
Hönan
Hmmm ja får nog ta och stängsla in dem lite då för säkerhets skull, känns ju lite kymig om de äter upp så dyra pioner sweatingbullets.gif

Så just idag att de hade gnagit av min kastanj som jag fått av maken, man blir så less!
Anna-Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon