Full version: Melon
mogge92
Hej Hej! kan man börja så diverse meloner nu? tänkte att jag skulle så "sweet siberian, "ogen" och "sugar baby".
Åsa, mälardalen zon 2
För är för tidigt, ca 4v innan utplantering förkultiverar man melon och det måste vara runt +15 i marken och ganska varmt ute när man planterar ut melon. Runt början-mitten av maj är lagom att börja så melon på många håll i sverige
mogge92
ok, hinner den utveckla sig då? jag har växhus så det kanske inte blir några problem att hinna...
Susanna
Ja, de hinner. De växer ganska fort.
Jonas70
Har du värme i växthuset kan du säkert så redan nu, men annars kommer de ju hinna utvecklas ändå även om du skulle dröja en månad; melon växer ju snabbt!
mogge92
Jo jag vet att dom växer snabbt, men jag tänkte att jag ville få en lite tidigare skörd i år. Jag tänkte ställa in dom under xtraljus isf. Jag har ingen värme i växthuset, hur måste man göra för att fixa värme i växthuset? isolera och köpa någon slags av uppvärmningsanläggning?
Jonas70
Isolera "behöver" du inte göra, men det blir ju dyrare att värma upp om du kör oisolerat. Och värmen kommer lämpligen från en värmefläkt.
mogge92
hmm har faktiskt funderat på detta en längre tid... Vart kan man köpa värmefläktar? och blir temperaturen jämn i växthuset isf?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon