Netha
Hon ska kissa inför Norrlandsoperans publik

och hon får 10.000 kr för det! ohmy.gif no.gif sad.gif

Säger som Landshövdingen i 24 nyhetssändning... detta är INTE konst. Det är straffbar handling! angry.gif
Snöflinga
Vart är vi på väg ??? Blir både ledsen och förb....d när sådana här ytterligheter kallas KONST och mer än förundrad när folk betalar pengar för att se det no.gif Snacka om kejsarens nya kläder ! Idiotförklara publiken och kräv dem på böter för att de medverkat till straffbar handling genom att inte ingripa ......
Lady Hamilton
Vedervärdigt!! Kan inte säga annat rtfm.gif nono.gif
aanderss
örk
marskattan
Ska man skratta eller gråta??!!?? För mig är det inte konst!
Gossen Ruda
Om en vanlig människa skiter på ett torg blir det polisanmälan för nedskräpning och förargelseväckande beteende eller något ditåt. Om en "konstnär" gör samma sak kallas det för en installation och traktens alla konstflummare står i en beundrande ring och håller för näsan.
Anki V
Märkligt... g.gif Det min svärson fick böta för....... får andra betalt för.

/Anki
Pirum
Mmm, säger som den store poeten och samtidsskildraren Eddie Meduza, "Andra kan dom".
Om jag försöker skämta, så är det inte roligt
Alla stirrar på mig, som om jag inte vore klok
Om jag säger "fläskafot!", säger alla "idiot!"
Men så kommer Hasse Alfredsson och säger samma sak
Och då är det jätteroligt

Fast, det kan finnas ett värde i att provocera och väcka debatt, och, om det är syftet så har ju den här konstnären och utställningen lyckats...
Piccante
Jag läste om detta i en av de större kvällstidningarna (minns inte vilken?). Det var en märklig förklaring kulturchefen gav där när hon försvarade det hela och kallade det för "konst" för att konstnären förberedde sig faktiskt för att kunna utföra detta framförande på bästa sätt!" Konstnären förberedde sig genom att dricka 10 starköl i förväg för att kunna kissa mycket och för det får hon en flygbiljett och 10000kr.

Man kan nog hitta många som kan svepa starköl för halva den summan och bli kissnödig, måste man flyga in en "konstnär" för det??? Förmodligen får denna teater någon form av statsbidrag och kanske även kommunalt bidrag för det var väl under en festival eller något det skulle ske. Sånt här får ju bara fler att vilja smita från skatten eller kräva att all kultur privatiseras så inte skattepengar går till kultur angry.gif
Betty
slap.gif Ja jisses... jag blir nästan mållös...
Merlin
Blä sick.gif Ofattbart och vedervärdigt!
Fenja
Jag skulle vilja säga så här: Vem är konstigast, hon som kissar och får betalt för det, de som betalar henne för att göra det eller de som går och tittar på det...?
Mvh
Fenja
mamamaggan
CITAT (Fenja @ 05-04-2007, 00:25) *
Jag skulle vilja säga så här: Vem är konstigast, hon som kissar och får betalt för det, de som betalar henne för att göra det eller de som går och tittar på det...?
Mvh
Fenja

Mitt i prick! tummenupp.gif
faith
Mvh
Fenja

Exakt! yes.gif
cic
Jag förstår inte att någon orkar uppröra sig. Det är väl bara att låta bli att betala för att se det? Eller?
Gita
CITAT (cic @ 05-04-2007, 09:33) *
Jag förstår inte att någon orkar uppröra sig. Det är väl bara att låta bli att betala för att se det? Eller?

Om jag förstått det hela rätt så beskostas det hela med skattepengar och då tycker jag precis som den moderata politikern att man kan starkt ifrågasätta värdet av det hela. Hade jippot ägt rum på ett privat galleri så hade det inte stört mig ett dugg.
Gita
anneli85
Usch så vidrigt
Biggan_
Mvh
Fenja

Ja, hon som kissar och får betalt för det är i allafall inte konstigast, det är ju lättförtjänta pengar! Pengar som det tar mej två månader att arbeta ihop skatten till, det är ju osmakligt att förstöra våra skattepengar på det viset!
Gillan
Jag tappar totalt talförmågan confused.gif confused.gif , helt obegripligt att, först, våra skattepengar går till det, sen, att nån frivilligt betalar ännu mer för att se det no.gif
Magdis
Så fruktansvärt fjantigt!!
Alba
Vidrigt
skogstroll
snuskigt alltså sick.gif
Blomstertanten
För 10 000 kronor skulle jag oxå kissa nästan var som helst tongue.gif
O tänk vad glad skattemyndigheten skulle bli, för då kunde jag betala min restskatt biggrin.gif
*Stintan*
Jaaa! Låt oss alla gå ut och kissa offentligt!

Kanske vi kan bli av med några av våra gamla skulder då!
sqrulan
thumbdown.gif

Läste det idag i aftonbladet ,trodde inte mina ögon!!!!

SÅÅÅÅÅ fruktansvärt sjukt,människan är inte frisk!!!! wacko.gif
Hannele
CITAT (Stintan43 @ 05-04-2007, 17:27) *
Jaaa! Låt oss alla gå ut och kissa offentligt!

Männen har alltid gjort det, även på teatern, Stadsteatern, minns jag, 1970-talet.
Nu är det kvinnornas tur.
Ta fram era kvastar! yes.gif
herkules
CITAT (Hannele @ 06-04-2007, 00:00) *
Männen har alltid gjort det, även på teatern, Stadsteatern, minns jag, 1970-talet.
Nu är det kvinnornas tur.
Ta fram era kvastar! yes.gif

kvinnor som står upp och kissar är tydligen väldigt provocerande confused.gif
modigt! tummenupp.gif
zaaritha
Urbota idiotiskt! Hur f-n kan de vilja betala för så´nt äckel?! thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon