Full version: Passiflora!
Hannifer
Jag letar efter något ställe i Sverige som säljer frön av Passiflora incarnata (läkepassionsblomma) via nätet. Det hela börjar kännas lite hopplöst... crying.gif Jag har till och med annonserat i köp/sälj, men ingen svarar. Det blir ju onödigt dyrt att skicka efter fröna från utlandet, eftersom jag inte ska ha något annat därifrån. Så: finns det någon vänlig själ som vet var jag ska vända mig eller som kanske råkar ha frön till försäljning?

/Hannifer
kerstin z5-6
Ja .. testa en vanlig frukt ochb så fröna coolgleam.gif
Hannifer
CITAT (kerstin z5-6 @ 05-04-2007, 00:03) *
Ja .. testa en vanlig frukt ochb så fröna coolgleam.gif

Nämen... Det är ju P. edulis, som är den vanliga passionsfrukten. Jag vill ju ha P. incarnata...
Fenja
Wikipedia påstår att P edulis är en synonym till P incarnata... http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4kepassionsblomma
Mvh
Fenja
kerstin z5-6

edulis

incarnata

edulis har godare frukt
Hannifer
Ja, precis. Det är olika sorter. P. incarnata är ju den som kallas Maypop.
Christoffer
Här har de Passiflora incarnata från en svensk sida:

LÄKEPASSIONSBLOMMA, 5 FRÖN FÖR 15:-
Hannifer
CITAT (Christoffer @ 26-04-2007, 12:02) *
Här har de Passiflora incarnata från en svensk sida:

LÄKEPASSIONSBLOMMA, 5 FRÖN FÖR 15:-

Tackar för tipset, Christoffer! Jag har dock redan fått tag i just fem frön av en samlare av passionsblommor. Igår såg jag att ett av fröna grott! wub.gif Den där hemsidan var fin. Funderar på om man kanske ska skicka efter några små frossörtplantor... frön tar ju så lång tid på sig... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon