Nu är vi tillbaka från Rom-resan!!! Så underbart vackert, 26 grader och solen sken hela dagarna

Vi såg alla dom vanliga turistställena, pantheon, collosseum, spanska trappan, fontana di trevi, sixtinska kapellet (mer än 500 trappsteg upp med en jättetrång trappa

), catacomberna mm. Hela stan är ju ett museum !!!!
Nu till det viktiga

med resan.....växterna!!!!!
Herrejesus vad det blommade. Tog en massa kort på blommor, buskar och träd

många kände jag inte igen men ni får hjälpa mig sen bara jag lyckas lägga in bilderna (måste förminska dom först). Citrusträd i blom och med frukter, villa Borgheses trädgård är jättefin med den hemliga trädgården

. Iris germanica blommade där i mängder - ett riktigt hav av ljusblåa irisar, underbart vackra.
Fikonträden växte överallt i Rom, dom bar frukt och jag lyckades ta en hel del sticklingar av fikon, jasmin, en konstig typ av potentilla med hibiskusliknande blad, en ovanlig sorts nunneört och clematissticklingar, fröer av mispel - träden bar frukt men jag tog fröerna från köpemispel från kvartersbutiken(urgoda förresten som en blandninga av citron, clementin, äpple och ananas), palmfröer, platanfröer, fröer av olika citrusträd och rosor osv osv. Tur att jag bara packade det nödvändigaste inför resan
Konstigt tyckte jag att det växte vete mellan körfilerna i nästan hela staden och förorterna!