sofiaa
Jag sådde 4 sorter (Outdoor girl, moneymaker, Ildi och Bloody butcher) den 10:e mars och de är bara 5-6 cm stora, de flesta har 4 blad (2 hjärtblad+2 karaktärsblad). Jag har skolat om dem för en vecka sen. Borde de inte vara större?
rosita
Tomater kan ta lite tid på sig att börja växa igen, efter att de blivit omskolade. De börjar säkert snart att växa igen yes.gif !
Preussen
ja, du behöver nog inte vara för orolig. vad har du för belysning? du kan alltid förlänga dygnets ljustimmar.

Jonas70
CITAT (Preussen @ 06-04-2007, 08:41) *
ja, du behöver nog inte vara för orolig. vad har du för belysning? du kan alltid förlänga dygnets ljustimmar.

Det är väl till och med så att hon borde ha extra ljus för att få en bra tillväxt och knubbiga plantor som resultat.
ohlson
Efter omskolning tar det lite tid för rötterna att "hämta" sig, men även om det börjar långsamt så brukar mina växa för fullt strax innan utplanteringen. Ifjol så var det kris då de vuxit så de nästan blommade inne, då jag hade fullt upp med att bygga ihop växthuset i tid så de fick flytta ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon