Jag har 3 öppna trädgårds-komposter. Egentligen av ren lathet. Trädgården skapar en hel del skräp, enklast blir jag av med det i en kompost

Kompost 1 fyller jag år 1, kompost 2 år 2, kompost 3 fyller jag år 3, samtidigt som jag tömmer kompost 1 i rabatterna, år 4 kan jag då fylla kompost 1 igen.
Lätt som en plätt, tänk bara på att inte slänga alltför stora saker i komposten.
Jag är storförbrukare av ko-på-påse, funkar till det mesta tycker jag, men är det nån särskild anledning till att du tycker att din jord behöver förbättras? Ser du själv att det är nåt galet med den? Eller behöver du jord till nya rabatter? Eller vill du bara sköta om jorden på bästa sätt?
Har du inte tänkt dig att göra några större anläggningar iår, men kanske några nyplanteringar, så fungerar det hur bra som helst med köpes-jord. Andemeningen här är naturligtvis att köpes-jord är dyrt och himla tungt och krångligt att få hem. Fast du kanske har en snäll gubbe som kör hem jorden åt dig.... eller ... du kanske kan köra bil med släpvagn själv?