Anki V
Hos mig har Crazy Daisy, Chrysanthemum leucantheum knopp whist.gif .
Jag trodde att jag skulle få vänta på den till nästa år confused.gif

[attachment=1177:Chrysant...cantheum.jpg]

/Anki
Irene_L
Hos mig blommar en Flitiga Lisa som jag har sått.
Det är första ggn som jag sår dom och nu blommar en planta med en lila blomma. 000.gif
Jättesöt! yes.gif
Maggan H
Knoppar finnes i Klockviolbusken och datura. Inga blommor dock än.
Katti med torpet
Knopp på penseér (är väl iof snarare sent än tidigt) Stora knoppar på stor vit dofttobak. Övervintrade heliotropen har också knoppar men det gills väl inte tongue.gif

Visst ja, glömde Physalisen den har visat sina första blomknoppar nu. (okay då, den är också övervintrad, fusk jag vet) biggrin.gif
Lady Hamilton
Här blommar Suturera (Bacopa) Klockviolbuske naughty.gif devil.gif Penseér devil.gif och Femtungor
ewa zon 3
Gazania rigens ‘Milk and Honey’ har börjat blomma hos mig

/Ewa
destination
Rosenskära 'pink parasols'

[attachment=1279:solros.jpg]Solros, nån miniatyr variant.

[attachment=1280:isplanta___sovande.jpg]Isplanta 'stardust' Delosperma floribunda (sovandes på bilden)

Solros o rosenskära sådde jag tidigt, ett par testplantor för skojs skull. wink.gif
Eva 33c
CITAT (Anki V @ 06-04-2007, 11:19) *
Hos mig har Crazy Daisy, Chrysanthemum leucantheum knopp whist.gif .
Jag trodde att jag skulle få vänta på den till nästa år confused.gif
/Anki

Jo den kan man odla som ettåring om man vill. Jag sådde dem för några år sedan. Mina blommade första året men tyvärr överlevde ingen av plantorna vintern till stor besvikelse för mig. Hoppas det går bättre för dig, om dina övervintrar kanske jag ska göra ett nytt försök med dem. (Har inga problem med andra prästkragar)
Jonas70
Jag har gurkplantor som blommar i arbetsrummet där hemma blush.gif
Jag sådde dem alldeles för tidigt.
Katti med torpet
Den höga tobaken sprider nu ljuva dofter i växthuset. Physalis och Heliotrop blommar också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon