Katti med torpet
Jag har gått en svetskurs på 5 ggr under våren. Målet var bl.a. att få till ett klätterstöd till en gammal underbart doftande kparifol som har fått leka marktäckare de senaste åren. Efter lite funderande bestämde jag mig för att försöka få till en träd- eller svampliknade konstruktion.
Sagt och gjort, svetsfogarna blev väl inte helt perfekta men bortsett från det är jag riktigt nöjd!
Känns tillfredsställande att kunna förverkliga sina egna idéer, att jag dessutom sparade en massa pengar gör ju inte heller ont. bravo.gif
Den är gjord av armeringsjärn och kommer inom kort att vara rostfärgad vilket passar mig utmärkt.

mamamaggan
Men oj, så fin!

Måste kännas bra att kunna göra sådana fina saker själv. Grattis!
Alba
Men så snyggt. Tänk med växter tummenupp.gif
Du kan vara stolt över den. bravo.gif
lisan
Vad häftig tummenupp.gif Jättesnygg .
Fenja
Grattis!! Så FINT!!! Så himla kul att kunna göra något sådant alldeles själv!! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
Ammoura
Vad fint! Vad roligt att kunna göra sånt själv. När börjar du sälja här? smile.gif
Katti med torpet
Tack, tack! blush.gif
Nu är tyvärr kursen slut så innan jag kan göra något mer måste vi skaffa en egen svets och ett vettigt ställe att hålla till på och det kanske inte är prio ett nu när vårsäsongen stundar. no.gif
Men nog har jag massor med idéer på vad jag mer skulle göra, behövs ju massor med olika stöd överallt i trädgården.
En svetskurs kan rekomenderas varmt till den som gillar att "göra själv" och har behov av olika konstruktioner till trädgården.

Passar på att pilla in en bild på det första jag gjorde också. En ställning att ha hangingbasketen i när jag planterar den, något som alltid vållat visst bekymmer tidigare år.

KURT
Vilken typ av svets har du använt?
Monica M zon 4
Vilken tjusig klätterställning! En sån skulle jag också vilja ha! Måste kännas extra bra att ha gjort den själv! Å praktiskt med en ställning till ampeln! tummenupp.gif
Berith
Här är en beundrare till. tummenupp.gif Så snyggt!
shahalam
Toppenfint. En sån vill jag också ha. Lagom snirklig och inte så där överdriven som en del i handeln. Får väl gå en svetskurs jag också om jag ska få nåt liknande. Ritade du designen själv?
Katti med torpet
CITAT (KURT @ 07-04-2007, 07:32) *
Vilken typ av svets har du använt?

En Magsvets (+ lite Tig till ringarna på den lilla ställningen)
Ophelia
Men vad häftigt! tummenupp.gif

Hoppas verkligen du hittar någonstans att vara och att du fortsätter. Snygga grejer och så vettig utvecklig på trädgårdsintresset smile.gif
linvik
Oj vad läckert! Hoppas du kan fortsätta med ditt nya intresse!
Helen i Piteå Zon 5
Snyggt! Alltid kul men egna arbeten!
Ann_Nica

Va duktigt !!! bravo.gif

Du får gärna komma ner hit och göra en åt mej.
Snöflinga
Hur snyggt som helst ..... tänk vad mycket man kan göra ... nu börjar det spåna i skallen, bara fantasin sätter gränser wub.gif
fruberglund
Vad fin! Du är så duktig bravo.gif
aanderss
CITAT (Katti med torpet @ 06-04-2007, 19:22) *
Jag har gått en svetskurs på 5 ggr under våren. Målet var bl.a. att få till ett klätterstöd till en gammal underbart doftande kparifol som har fått leka marktäckare de senaste åren. Efter lite funderande bestämde jag mig för att försöka få till en träd- eller svampliknade konstruktion.
Sagt och gjort, svetsfogarna blev väl inte helt perfekta men bortsett från det är jag riktigt nöjd!
Känns tillfredsställande att kunna förverkliga sina egna idéer, att jag dessutom sparade en massa pengar gör ju inte heller ont. bravo.gif
Den är gjord av armeringsjärn och kommer inom kort att vara rostfärgad vilket passar mig utmärkt.

jätte snyggt
Ewa L
Djupt imponerad och mycket avundsjuk. Något liknande skulle jag vilja ha till min nya klätterros.
Betty
Snyggt! 000.gif
Kamilla z 7
Ursnyggt,och det skulle ju passa klätterrosor också... tummenupp.gif måste nog börja svetsa så man kan göra sådana vackra saker
pusillus
Vore kul att få veta vad det var för kurs, vem som anordnade den och hur lång, var det typ kvällskurs?
Jag har alltid velat lära mig svetsa, men mera till hobbyverksamhet och inte till yrke, och i mina trakter har jag aldrig hört att det finns kvällskurser.
hur som helst så tycker jag dina jobb var URSNYGGA och jag är så avis på din nya kunskap.

Såg du föresten konstverken i AoT senaste nr 6 sid 24 "Konstsmedens trädgård"? Finns lite inspiration att hämta där!

smile.gif
rummel
Här kommer en beundrare till. Du är ju jätte duktig. smile.gif
Katti med torpet
Pusillus, jag gick svetskursen på Studieförbundet Vuxenskolan (sv.se) i Örebro. Har ingen aning om huruvida det finns på fler orter men ring runt och kolla med studieförbunden, märker de att det finns efterfrågan kanske de startar en kurs!
Kan väl säga att de andra fyra var killar mellan 30 och 60 och mest intresserade av plåt-svetsning (läs bilreparationer). Som du förstår var det en kvällskurs och på 5 ggr hinner man verligen inte bli någon svetsare men man hinner i alla fall prova på och framförallt få ihop ett klätterstöd tongue.gif
Ska gå en sväng till om det blir en fortsättning, efter det hoppas jag att jag behärskar det tillräckligt bra för att våga köpa en egen svets och fortsätta på egen hand.
yla
jättesnyggt o himla fint kommer de blir sen då kaprifolen behagat klättra upp
ska du hänga några fina korgar i snirklorna tills kaprifolen täckt hela
jätteduktig är du jag ser fram emot o få se fler verk av dej tummenupp.gif
netaave
Hej!
Vad duktig du är bravo.gif Jättesnyggt men du den ställningen t hanging basket kan du väl plantera en kruka i, jättesnygg den oxå.
Jag är imponerad och inspirerad. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon