malin72
jo nu är det dags igen whist.gif vad är det som kommer på tomten...ogräs blommor ja ni vet a0a.gif

så till den första vad är detta tro dunno.gif växer som i en krans
[attachment=1205:blandat_06_365.jpg]
malin72
ingen med en liten gissning????????
det viktigaste är väl...är det ogräs????????
en gissningslek kan vi väl ta giggle.gif så uppdaterar jag med nya kort tummenupp.gif
Lady Hamilton
Det måste vara en BLOMSTERKRANS! laugh.gif Färdig till Midsommar afton!

Näe......men gissar på någon lilja av något slag..........
Betty
Mina trädgårdsaurikler börjar komma upp i rabatten nu, en del av dem ser ut så där...
malin72
men vänta nu......jag kom på en sak som jag flyttade till den rabatten...tolvgudablomman...kan det vara den??????
den köptes färdig förra året så jag har aldrig sett den som liten g.gif

midsommarkrans a0a.gif a0a.gif
Fenja
Undrar om det skulle kunna var Brinnande kärlek, vill minnas att de ser ut lite så på vårkanten...?
Mvh
Fenja
Betty
CITAT (malin72 @ 07-04-2007, 12:27) *
men vänta nu......jag kom på en sak som jag flyttade till den rabatten...tolvgudablomman...kan det vara den??????
den köptes färdig förra året så jag har aldrig sett den som liten g.gif

midsommarkrans a0a.gif a0a.gif

Jag har svårt att tro att det skulle vara tolvgudablomma. Jag har haft en planta i flera år och den bildar bara en bladrosett, inte en ring med rosetter... Men du kanske köpte en rejält stor planta. g.gif
malin72
fniss skojj det här giggle.gif
kerstin z5-6
Det är inte ogräs smile.gif Gissa gör jag av princip inte coolgleam.gif
sqrulan
whistling.gif
svårt???

GLAD PÅSK
noora
Kan vara brinnande kärlek (studentnejlika), men jag är lite tveksam för jag tycker att dom borde vara ljusare gröna (det är våra i alla fall).
malin72
näääääää inte studentnejlika...har ingen unsure.gif jo för flera år sedan men på andra sidan huset whist.gif hm hoppas på värme snart och sol så det händer saker så ska vi se tummenupp.gif
Christina i Småland
Hej Malin!
Jag har varit ute och kollat tolvgudablomman som jag har sått. Den ser precis ut som din, men det måste varit ett riktigt praktexemplar du skaffat, jag har bara en bladrosett på varje (2 plantor).
/Christina
malin72
tack Christina!!!!!!!
jag började bli lätt förvirrad rotfl.gif nu känns det lättare för enligt mina bilder från förra sommaren så satt den där...kul då har den klarat sig tummenupp.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon