Full version: Identifiering
Anki V
Jag beställde Sphaeralcea munroana från STA i vintras och hoppades på att få den här växten

Men om jag söker i AoT:s allbum så får jag fram något som ser i mina ögon ”annorlunda” ut.
Länk till AoT

Slutligen min lilla planta……..Finns det någon möjlighet att redan nu säga hur stora chanser det är att det är den förstämda?[attachment=1231:Sphaeral...munroana.jpg]

På bladformen tyckser jag det ser lovande ut men jag blir lite "misstänkam" när den inte finns i AoT:s album hos fler.

/Anki
Gåsis
Det var diskussion om just den plantan på AoT för ett tag sedan. Jag minns inte riktigt var det landade med tydligen stämmer inte fröerna från botan med bilderna man får fram om man gogglar. Gör en sökning bland inläggen där så kanske du hittar vad som skrevs. Minns jag rätt hade Helen en rosa planta och det är den hon skördar frön från.

/Åsa
Anki V
Tack Gåsis. thanks.gif

Det är väl bara att förbereda sig på rosa blommor verkar det som. g.gif

/Anki
Gåsis
Ja, det är då inte alla som tackar för dåliga besked tongue.gif Fast lite positivt är det väl ändå att den du förmodligen har är härdigare. Om vem vet, det kan ju vara rätt sort.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Jag är rädd för att dina plantor kommer att bli rosa =( Jag med fler köper frön av Sphaeralcea munroana från Konnässösklubben och plantorna blir så här
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...69405435_aa.jpg
Det är från dom jag har plockat frön och skickat in till STA:s frölista under likadant namn som jag själv har köpt dom......
Anki V
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 08-04-2007, 23:39) *
Jag är rädd för att dina plantor kommer att bli rosa =( Jag med fler köper frön av Sphaeralcea munroana från Konnässösklubben och plantorna blir så här
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...69405435_aa.jpg
Det är från dom jag har plockat frön och skickat in till STA:s frölista under likadant namn som jag själv har köpt dom......

Det spelar absolut ingen roll........ yes.gif Jag tycker der rosa är fina de med och som Gåsis skrev förmodligen betydligt mycket större chans att får behålla växten. Jag vet inte vem frögivaren på mina var duh.gif men det grodde till 100% i alla fall och har blivit jättefina små plantor. Finns det någon chans att de kommer att blomma redan i sommar? g.gif

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Jadå, dom både blommar och ger massor av frön redan första året. Hos mig är den en kortlivad perenn, jag har den 2-3år sedan försvinner den, men den är ju väldigt lätt att fröså igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon