Pher
Hallo!

Har rensat ihärdigt på kolonilotten, en jäkla massa ogräs. Ingenting är planterat. Men nu undrar jag vad jag hinner plantera som funkar detta år.

Bör jag förberedda någon speciellt för nästa år.

Jag skulle i en framtid vilja odla Hallon, Jordgubbar, Smultron, Majs, Kronärtskocka, spenat, sallad och potatis.

Har ni något annat gott som jag bör ha med. Jag tänkte bara odla ätbara saker.

Förresten är det stor skillnad på att sätta "sättpotatis" gentemot en vanlig potatis som man köpt på Ica?

Mvh
Åsa, mälardalen zon 2
Sättpotatisen ska vara fri från sjukdomar det är inte potatisen i matbutiken och med tanke på att många potatissjukdomar kan finnas kvar i jorden i 15-20år är det synd att chansa ifall man har en frisk odlingsplats.

Bärbuskar i kruka kan du plantera ända till fram i höst. Kanske någon vinbärsbuske kan passa det finns svarta, röda, vita och gröna, de brukar inte vara svårskötta. +Kanske en staketvindruva ifall du har något att binda upp den emot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon