Full version: 21 oo.(5)
sqrulan
0
sqrulan
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
faith
CITAT (sqrulan @ 07-04-2007, 19:53) *
En av mina favvo skådisar.
Jag har aldig sett Passion of the christ.
OM 10 minuter ska jag drunkna i hans
underbara spelar talang.Gnistret i ögat
hoppas jag att han har kvar.
Han är såååååå bra!!!!

Ledsen att göra dig besviken, men Mel Gibson har producerat filmen, han spelar inte i den. Filmen är dock sevärd ändå, om än lite svår ibland då tortyrscenerna är hemska.
zaaritha
Det är en verkligen otäck o intensiv film!
Kan vara urjobbig, om man ej är beredd! unsure.gif
faith
CITAT (zaaritha @ 07-04-2007, 20:33) *
Det är en verkligen otäck o intensiv film!
Kan vara urjobbig, om man ej är beredd! unsure.gif

Visst är den. Det är därför jag alltid varnar när jag rekommenderar filmen. Jag vill ju inte att någon som inte klarar att se sånt ska hamna i en situation där denne mår dåligt.
Castea
Tortyrscenen är stark, och det filmatiserade våldet bordet stannat vid den scenen tycker jag. Det fortsatta piskandet av Jesus när han bär sitt kors längs Via Dolorosa, och alla närbilder på grimaserande elakingar - blir för mycket. Det stör handling och utrymme för reflektioner när man måste höra vinande piskor och elaka vrål för varenda steg som Jesus tar.
faith
CITAT (Castea @ 08-04-2007, 06:30) *
Tortyrscenen är stark, och det filmatiserade våldet bordet stannat vid den scenen tycker jag. Det fortsatta piskandet av Jesus när han bär sitt kors längs Via Dolorosa, och alla närbilder på grimaserande elakingar - blir för mycket. Det stör handling och utrymme för reflektioner när man måste höra vinande piskor och elaka vrål för varenda steg som Jesus tar.

Jag håller med dig 100%. Jag tycker de scenerna kunde ha gjorts på ett helt annat sätt som gett mer utrymme för, som du också nämner, reflektion. De lugna scenerna är alltför få, de som är är väldigt starka, men de kunde varit fler.

Samtidigt säger de historiker som känner till hur det var på den tiden att filmen är oerhört realistisk och kanske var det det Mel Gibson ville fånga.
Åsa, mälardalen zon 2
Apocalypto (som Mel Gibson också regisserat är i samma stuk) ca 2 timmars dödande, det ena sättet värre än det andra och en story som högst kan ha tagit upp ett A4, men de pratar ju rätt språk för landet och tidsepoken etc.. Möjligt att det var så blodigt på den tiden denna film utsapelade sig också men det kunde ju ha varit någon form av story ändå så att man lärde känna personerna i filmen innan de dog, nu blev det bara ett konstaterande, jaså han dog också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon