catlady
Ja, nu börjar raddan med bilder på alla växter i min nya trädgård... Inser att jag inte kan mycket!
I första omgången två buskar och ett träd. Bild 2 och 3 är på samma buske, och bild 4 och 5 är på samma träd.
[attachment=1258:buske_1.jpg]
[attachment=1259:buske_2.jpg]
[attachment=1260:buske_3.jpg]
[attachment=1261:Träd_1.jpg]
[attachment=1262:träd_2.jpg]
anna_rispan
Vad svårt det är att se!!! Jag har tittat flera gånger. Den tredje bilden känns om att jag borde känna igen. Någon vanlig biske eller så i trädgården.

De två sista bilderna ser ut som en frösådd, äpple eller rönn eller oxel. Typ. Men som sagt det är svårt atts e. Plus att dte var lite för länge sedan jag själv var ute i naturen o tittade.

Om ingen kommer på nåt får du väl återkomma när det är utslagna eller om du försöker beskriva hur de känns o så. Har du brutit eller klippt av en bit från den där med rätt stora blad på gång??
*Stintan*
Tycker den första ser ut som slånbär
Dom två sista körsbär kanske

Gissar bara smile.gif
catlady
Den första ser absolut ut att vara slånbär, nu när jag googlat bilder på sådana. Kan man äta dem?
Den sista kan vara en frösådd kärsbär eftersom sådana står uppe i backen.
Tack för svar! thanks.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ja man kan äta slånbär men naturella är de inte goda, i slånbärslikör eller slånbärssaft är de dock utmärkta.

Jag tycker också nr 1 ser ut som slånbär.
*Stintan*
Tänk bara på att slånbär ska vara frostnupna innan de används.
catlady
Det innebär att man alltså inte använder dem förrän till vintern? Här blir sällan något frostnupet före dec-jan...
Åsa, mälardalen zon 2
Det går bra att plcka på hösten och stoppa i frysen.
catlady
Vad kul med allt ätbart som växer i min nya trädgård! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon