catlady
Ja, två perenner som börjar titta upp och en rätt så stor ros som står i ett stöd av järn. Vad tror ni?
[attachment=1268:perenn_1.jpg]
[attachment=1269:perenn_2.jpg]
[attachment=1270:ros_1.jpg]
Maria i Helsingborg
1 purpurklätt eller kungsljus?
2 löjtnans- eller fänrikshjärtan......för det är väl för fransigt för att vara pioner?

Äh, jag har ingen aning! whistling.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nr 1 tycker jag ser ut som någon perenn klint.
mari_tres
Tvåan är nog en pion, löjtnants/fänrikshjälrtan har väl mycket vekare stjälkar?
catlady
Det hade verkligen varit kul om tvåan var en pion! Glömde ju säga att bredvid den satt en gammal plastlapp där namnet och det mesta av bilden på växten var försvunnet, men jag kunde se att blomman är röd (och det liknade nog inte löjtnanshjärta)
Eva 33c
Klint (centaurea montana tex, eller någon annan centaurea) och pion är mina gissningar också. smile.gif
Boxer
Tvåan ser ut som mitt löjtnantshjärta.
ingrid fuxwall
1 liknar mina klint
2 liknar inte mina löjtnantshjärtan. Färgen är densamma som mina pioner men här har de inte kommit så långt, är bara små skott - koner.

ingrid
Boxer
titta gärna in här och jämför
ingrid fuxwall
CITAT (Boxer @ 09-04-2007, 19:36) *
titta gärna in här och jämför

Då har inte vi samma sort och du har säkert rätt.

ingrid
Boxer
Det har jag förmodligen inte, och jag hoppas att det är en pion. flirting.gif
catlady
Tänkte bara inflika att jag nu kollat runt på bilder av pioner och att jag tror att nummer två kommer visa sig vara en röd bondpion. Men det återstår förståss att se om den tänker blomma i år...
Boxer
*håller tummarna* tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon