anna_rispan
Ja jag funderar på om de har övermycket jobb nu eller om min beställning har kommit bort. Någon som beställt nyligen där ifrån o redan fått. Jag minns inte när jag postade min beställning men det måste ha gått en, kanske två veckor nu.
Gloriana
Varför inte kontakta dem? Jag beställde för några veckor sen och fick mina fröer efter 10-14 dagar.
anna_rispan
ja, jag tänkte göra det om jag fick höra att någon fått sina snabbare än vad jag fått. är ju onödigt att ringa o fråga o ta tid från packningen om det skulle vara så att de har fullt upp. slarviga jag skrev inte ens upp när jag postade beställningen ju.
men då kan jag ju vänta ett pra dar iallafall. om du fick dina fröer efter 14 dar menar jag. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
De är nog i full fart och håller på och packar de har nog ganska mycket nu och förra helgen var de ju upptagna med trädgårdsmässan.

Jag fick lite restnoterade fröer strax innan trädgårdsmässan. Det brukar vara ganska normalt att det tar några veckor från beställning till leverans under högsäsong hos dem, ring och hör med dem ifall du undrar, det gjorde jag en gång då då jag undrade varför det tog så lång tid och då visade det sig att de höll på ordern för att det saknades fröer till en sort och det skulle komma in en ny sändning frö av det växtslaget. De erbjöd sig att skicka leveransen direkt ifall jag inte ville vänta på den leveransen men det gick bra att vänta det var ju mest fröer till sånt jag ändå inte kunde så förren senare.
ingrid fuxwall
När jag beställde, i början av mars, fick jag vänta några veckor och jag väntar fortfarande på de sorter som var slut.

ingrid
anna_rispan
I dag kom paketet. Ett litet tjockt paket låg på hallmattan o väntade! Jag har petat ner ramslöksfröna o ställt i kylen. Men det lät ju bistert att det överhuvudatget ska lyckas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon