Full version: krossat tegel
pinhead
nån som har erfarenhet av taktegel som man krossar sen kör det i cementblandaren så man slipar det för att sen använda i gångar i trädgården
Susanne i Linköping
Taktegel enligt din beskrivning har jag inte testat, men de tegelbitar som ligger här har en tendens att ibland frysa sönder på vintern. De splittras då i små, små bitar, så har du fått fram en rundad form lär den gå förlorad. Förutsatt förstås att du har samma typ av taktegel som jag har, vanliga tegelpannor. Betongpannor funkar kanske bättre, eller kanske finns det fler typer av tegel. Kolla hur pannorna ser ut nu, har det gått små skärvor ur ytan är det troligen frostskador.
Gurkan
Har samma erfarenhet av att ha vanligt tegel på marken, det suger upp fukt och spicker sen i flagor när det fryser. Det går ganska snabbt, en tegelsten kan halveras på några år, iaf. i detta fuktiga vinterklimat vi har här nere.
labbe
Det är viktigt att kolla vad det är för tegel nu har tänkt. För vissa tegel innehåller farliga ämen för naturen, tror det är kvicksilver i vissa om jag kommer ihåg rätt. Grannen skulle lägga krosstegel för att få lite bärighet på vissa ställen. Men det fick han inte för att det var fel tegel.

Så kolla upp vad det är för tegel först,

TÄNK PÅ MILJÖN SÅ MYCKET DU KAN!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon