malin72
jaha vaknade idag av en dm snö.....och jag hann inte skydda blommorna ute...vet ju att det mesta klarar av det men hur är det med stäppliljorna och andra liljor som var ganska stora nu -cry-.gif
klarar dom av detta????? det är inte kallt ute över 5+ och det kommer att töa bort men det kommer mera blötsnö nu crying.gif

på tal om det när ska stäppliljorna blomma?????har nu 4 som är över dm höga blush.gif
kerstin z5-6
De blommar till midsommar -snö skyddar mot kyla -barfrost på knoppen är inte bra däremot
malin72
ok....hur skyddar jag den mot barfrost då?????du menar det som syns på morgonen eller måste jag veta tempen????ska dom skyddas varje natt eller dunno.gif
anna_rispan
jag har fattat att barfrost är mer som de har i Skåne. Där det kan bli kallt o frysa i backen men ingen snö....På vintern alltså. Eller jag kanske snurra fel nu..
Visse
Barfrost kan vi få här i Sockholmstrakten också men tror att det inte är någon fara nu utan det är nog ganska bra med lite snö för det är så torrt i marken och så har dom inte så brottom upp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon