Helen i Skne
... eller annat nyttigt? Jag har funderat lite hr fram och tillbaka och kom fram till att jag skulle kunna bygga upp mina rabatter kring gngarna med pallkragar och plantera typ murgna och annat som kan hnga ner och kl in sidorna. Eller snt funkar de inte till? blink.gif

Helen i Skne
Virgo
hej,

Det blir skert snyggt och s slipper du se de fula brdorna.
Allt gr att odla i pallkragar, tom brnnsslor och kirskl. rolleyes.gif
Louise i Gteborg
Jag odlar, med framgng, bde brnnssla och kirskl utan pallkragar.
Helen i Skne
Men Louise, prova d med pallkragar, det verkar vara undergrande och d kanske du kan brja SLJA din kirskl... s har du ngon gldje av den laugh.gif

Jag SKA prova, har en id m var jag ska ha dem nu ocks. S kan jag mysa hela helgen och fundera p VAD jag ska stta i dem och sedan r det snart vr! smile.gif

Helen i Skne
Monique
Hej Helene och andra pallkragar,
klart att det inte behver vara nyttigt, det fina med pallkragarna r att det ser s fint och ordentligt ut ven om det "bara" r kirskl och annat.

Kinesiskt ordsprk: har du ft kirskl i din trdgrd... Kp ett nytt hus !!
(eller var det pallkrage)

Monique
i Skne
rolleyes.gif
Ingrid p Vstkusten
Nyttigt?

Tjaa-a vi har allt mjigt i vra upphjda bddar - rosor irisar, perenner etc - man kan ha ALLT i upphjda bddar och pallkragar - man fr upp allting i noshjd, man ser allting bttre, man sitter p kanten nr man rensar elelr s sitter man och mr bra .-)
Jag har inte en enda morot i NN av mina odlingar - fast kirsklen erknner jag mig skyldig till ( dessutom har jag variegerad kirskl i en av mina rabatter - *skratt*)

Ingrid
Hannele
Tja, jag har rosor irisar, perenner i ALLT;
i kallmursrabatter, torvbddar, krukor, pallkragar, fltade tvttkorgar... rolleyes.gif
Helen i Skne
Ok, OK jag r vertygad! Det blir pallkragar till vren. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska plantera i dem. Maken r redan sld p idn! smile.gif

Helen i Skne
lindsay
Variegerad krs va! Ingrid; har varit svrt att f ta tag p p "fina" plantskolan tom!
N, visst kan man ha vad man vill i dom, det r du den upphjda odlingen som gr susen!

Ska avslja att min mamma serverade krsstuvning/ss till fisk i vras o det var helt sagolikt gott!!

Odla bara det du tycker om o var glad fr det!

Lindsay!
abborrmaster
tobak i pallkragar funkar vl ox... Kanske inte heller jttenyttigt...
Hannele
Limegrn tobak i fltad tvttkorg blir grsnyggt!! tongue.gif

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon