Helen i Skåne
... eller annat nyttigt? Jag har funderat lite här fram och tillbaka och kom fram till att jag skulle kunna bygga upp mina rabatter kring gångarna med pallkragar och plantera typ murgöna och annat som kan hänga ner och klä in sidorna. Eller sånt funkar de inte till? blink.gif

Helen i Skåne
Virgo
hej,

Det blir säkert snyggt och så slipper du se de fula brädorna.
Allt går att odla i pallkragar, tom brännässlor och kirskål. rolleyes.gif
Louise i Göteborg
Jag odlar, med framgång, både brännässla och kirskål utan pallkragar.
Helen i Skåne
Men Louise, prova då med pallkragar, det verkar vara undergörande och då kanske du kan börja SÄLJA din kirskål... så har du någon glädje av den laugh.gif

Jag SKA prova, har en idé m var jag ska ha dem nu också. Så kan jag mysa hela helgen och fundera på VAD jag ska sätta i dem och sedan är det snart vår! smile.gif

Helen i Skåne
Monique
Hej Helene och andra pallkragar,
klart att det inte behöver vara nyttigt, det fina med pallkragarna är att det ser så fint och ordentligt ut även om det "bara" är kirskål och annat.

Kinesiskt ordspråk: har du fåt kirskål i din trädgård... Köp ett nytt hus !!
(eller var det pallkrage)

Monique
i Skåne
rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Nyttigt?

Tjaa-a vi har allt möjigt i våra upphöjda bäddar - rosor irisar, perenner etc - man kan ha ALLT i upphöjda bäddar och pallkragar - man får upp allting i noshöjd, man ser allting bättre, man sitter på kanten när man rensar elelr så sitter man och mår bra .-)
Jag har inte en enda morot i NÅN av mina odlingar - fast kirskålen erkänner jag mig skyldig till ( dessutom har jag variegerad kirskål i en av mina rabatter - *skratt*)

Ingrid
Hannele
Tja, jag har rosor irisar, perenner i ALLT;
i kallmursrabatter, torvbäddar, krukor, pallkragar, flätade tvättkorgar... rolleyes.gif
Helen i Skåne
Ok, OK jag är övertygad! Det blir pallkragar till våren. Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska plantera i dem. Maken är redan såld på idén! smile.gif

Helen i Skåne
lindsay
Variegerad kärs va! Ingrid; har varit svårt att få ta tag på på "fina" plantskolan tom!
Nä, visst kan man ha vad man vill i dom, det är du den upphöjda odlingen som gör susen!

Ska avslöja att min mamma serverade kärsstuvning/sås till fisk i våras o det var helt sagolikt gott!!

Odla bara det du tycker om o var glad för det!

Lindsay!
abborrmaster
tobak i pallkragar funkar väl oxå... Kanske inte heller jättenyttigt...
Hannele
Limegrön tobak i flätad tvättkorg blir gôrsnyggt!! tongue.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon