|
aanderss
10-04-2007, 09:06
Dummaste/roligaste kommentar ni fått vilken är de?
anna_rispan
10-04-2007, 09:08
Har du fått höra någon sådan på sista tiden? Eftersom du kom på frågan menar jag.
aanderss
10-04-2007, 09:11
CITAT (anna_rispan @ 10-04-2007, 10:08)  Har du fått höra någon sådan på sista tiden? Eftersom du kom på frågan menar jag.  nä men kom att tänka på en sak jag hörde för ett antal årsedan då jag chattad och råkade stava dåligt. kan du inte stava bra så är du nog inte bra i sängen i heller. hej då
anna_rispan
10-04-2007, 09:56
mm, man har ju inte så mycket annat o gå på i en chatt liksom. men det låter onekligen knasigt!
aanderss
10-04-2007, 10:01
CITAT (anna_rispan @ 10-04-2007, 10:56)  mm, man har ju inte så mycket annat o gå på i en chatt liksom. men det låter onekligen knasigt! mm men jag kunde ju inte låte bli att skratta
Den dummaste (och även elakaste) kommentar jag någonsin fått är: "Du borde skaffa dig en egen personlighet".
aanderss
10-04-2007, 10:18
CITAT (Castea @ 10-04-2007, 11:16)  Den dummaste (och även elakaste) kommentar jag någonsin fått är: "Du borde skaffa dig en egen personlighet".  de var ingen trevlig kommentar
anna_rispan
10-04-2007, 10:19
jag tror jag berätta det förr här på odla. men det var en gång när jag hade prblem med mobiltelefonen så jag gick in på mobilaffären o pratade med expediten. när expediten frågade om telefonnumret så hoppade en kund in och sa: -ja ett nummer va de länge sen man fick... mannen som sa det flinade fånigt o jag o expediten(manlig) tittade som frågetecken på den andra kunden. jag svarade bara typ., mhm jaha. eftersom det såg ut som att den andra kunden adresserade mig. ja det är nog det knepigaste jag hört. CITAT (Castea @ 10-04-2007, 11:16)  Den dummaste (och även elakaste) kommentar jag någonsin fått är: "Du borde skaffa dig en egen personlighet".  fy va ruttet!
|Birgitta|
10-04-2007, 10:29
*raderat*
fruberglund
10-04-2007, 10:39
Det enda jag kan komma just nu är från vägsamfällighetens vägmöte förra året. Vi bor precis vid en 90-graders sväng, det är grusväg och alltså smalt, vägen går även uppför så man ser ingenting. Visst kör man långsamt men det hjälpte tyvärr inte när grannen och jag krockade där för ca 2 år sen. Jag kom nerifrån, hade precis stannat och tagit posten och han kom uppifrån kanske lite snabbare än han borde och så var krocken ett faktum. Nåväl, på vägmötet krävde jag i stort sett en sån där böjd vägspegel. Det blev gnäll såklart för de ville inte slänga ut de 2000 kronorna det kostade trots att styrelsen precis innan satt och sa att vi hade så mycket pengar över och var tvungna att göra dittan och dattan för att få pengarna att gå åt annars skulle vi inte få nåt nytt vägbidrag från staten nästa år. Jag tog då upp att vi hade krockat och det var inte första gången heller, ett par andra grannar hade krockat där förut också. Påpekade även att jag hade lille Isak i magen just då och det var ju inte vidare roligt. Kan tillägga att det är en återvändsgränd och vi är 6 hushåll efter denna kurva. Då är det en dum j-el som kläcker ur sig...MEN DET ÄR JU BARA NI SOM BOR DÄR! Jamen vi vill väl för f-n inte krocka för det, sa jag då (faktiskt ordagrant vad jag sa  ) Hur dum får man bli liksom? Senaste komplimangen jag fick var från grannfrun som tycker att jag har sån utstrålning
aanderss
10-04-2007, 10:59
Senaste komplimangen jag fick var från grannfrun som tycker att jag har sån utstrålning  [/quote] trevlig kommentar ju
Sonen blev tillfrågad -kommer du upp till sista April till Majbrasan?....-Det beror på vilket datum det är. Han menade naturligtvis, vilken veckodag
catlady
10-04-2007, 11:26
En av de dummaste komplimanger jag fått var från en kille i en bar. Han tittade lite lagom arrogant på mig, nästan rynkade på näsan och sa med sur min: "Du är säkert van vid att höra att du är snygg så det skiter jag i att säga." Sedan sa han inte mer utan vände sig bort. Helunderligt. Som om jag skulle bli smickrad av den lilla komplimangen insmugen i hans tjocka problemattityd och tycka att han var intressant, eller något...
Taskiga saker har jag hört många i mitt liv (bland annat att jag är tjock och ful, att alla hatar mig, att jag är den mest självupptagna människan de någonsin mött... (från skol"kamrater" och ex-pojkvänner)). Men roliga är det värre med. Gladast nyligen blev jag när en ny tjejkompis sa att jag hade en superhärlig personlighet. Det är underbart när folk kan vara generösa på det viset!
Dumma saker i största allmänhet tycker jag att folk säger hela tiden. Man blir helt förstummad när vissa öppnar munnen...
mamamaggan
10-04-2007, 11:36
Den dummaste kommentaren jag fått på senare tid är " Varför är du orolig för din man?" när han fått in hittills okända bakterier i sitt nyopererade knä. Hela benet svällde upp till dubbel storlek , blev kokhett och knallrött , febern bara steg och steg och han bara låg och dåsade. Jag blev iaf inte glad för den kommentaren.
CITAT (mamamaggan @ 10-04-2007, 12:36)  Den dummaste kommentaren jag fått på senare tid är " Varför är du orolig för din man?" när han fått in hittills okända bakterier i sitt nyopererade knä. Hela benet svällde upp till dubbel storlek , blev kokhett och knallrött , febern bara steg och steg och han bara låg och dåsade. Jag blev iaf inte glad för den kommentaren. Ja den kommentaren var så dum så man vet inte vad man skulle svara...lät ju helt IQ-befriat.
mamamaggan
10-04-2007, 11:52
Det tyckte inte den som sa det ! Den personen har jag numera valt bort ur mitt liv.
När jag var ute och seglade för något år sedan mötte vi en liten snurra som började cirkulera kring vårt stolta skepp, en replik av ett medeltida långskepp, med råsegel och allt. Vi är rätt vana vid att folk blir intresserade och frågar allt möjligt, men den första kommentaren vi fick höra den här gången var: "Va gott de luktar!" Nytjärat skepp... vi lämnade nog ett doftspår över hela fjärden...
mamamaggan
10-04-2007, 12:06
CITAT (yrian @ 10-04-2007, 12:53)  När jag var ute och seglade för något år sedan mötte vi en liten snurra som började cirkulera kring vårt stolta skepp, en replik av ett medeltida långskepp, med råsegel och allt. Vi är rätt vana vid att folk blir intresserade och frågar allt möjligt, men den första kommentaren vi fick höra den här gången var: "Va gott de luktar!" Nytjärat skepp... vi lämnade nog ett doftspår över hela fjärden...  Oh , doften av tjära , det är sommar det!
Piccante
10-04-2007, 12:17
Oj vad svårt, har fått höra mycket märkligt. Några kommentarer jag minns: Bättre sortens: "Du borde jobba på radio för du har en trevlig röst!"Eller menade hon radioansikte kanske ? "Nähä! är du verkligen hennes son??? hade tagit dig för zigenare!"Ser det absolut inte som nedsättande att bli kallad zigenare, är nära bekant med flera romer. Tyckte bara det lät lustigt att jag och mamma är så olika utseendemässigt att folk inte ens tror vi kommer från samma land. "Du har sexiga ögon!" Värre sortens kommentarer: "-Talar du svenska?"Dialekten är uppenbart ett problem ibland? "-Du som är uppväxt i en privilegierad skyddad medelklassmiljö kan inte ha förståelse för andras utsatta situation."
Tack för det! Lät ju inte alls generaliserande och fördomsfullt. Dessutom var det en person från privilegierade överklassen som sa så till mig.
Sailor Pluto
10-04-2007, 12:29
Den konstigaste kommentaren jag fått var från en kille. Tror att det har något med saken att göra eftersom han sa: "Kan inte du ställa dej upp och hoppa?" Tonårspojkar  ! Det värsta jag själv kläckt ur mej var till min nuvarande sambo (som jag har haft i snart sex år  ): "Ursäkta, jag har så lite kläder på mej". Då hade vi "känt" varann i 4 timmar  . Hmmm, det där kanske räknas som en sån där detalj ingen vill veta  ? När jag läser tråden slår det mej hur tanklösa folk kan vara, och nedriga! Det är inte alls kul att få negativa kommentarer.
anna_rispan
10-04-2007, 12:57
En rolig kommentar
Jag sa till en kompis att jag skulle ut o gå med en person på kvällen. Varpå kompisen säger ungefär: Gå! men om ni ska nånstans så har jag bil.....
Med glimten i ögat. han gillar inte att svettas själv antar jag.
 Jag kommer på en kommentar jag fick av min skolkamrat,som sa: Ja när jag ser dig ,så ser jag hur gammal jag har blivit. Men det är ju sant, man ser det ofta genom andra ,själv tänker man inte på det.
djingis
10-04-2007, 18:14
Jag var på väg till jobbet i vintras och kommer ångandes från bussen. Då jag har ett stort självlockigt hår så har jag en röd "skrålla" typ basker på huvudet. När några tonårsflickor säger: gud, vad söt du är i den mössan! Jag tackade och rodnade  men glad blev jag. Då man 40 år och söt! Jag fällde en kommentar som jag önskar inte blev sagd till vår fiskhandlare. Vi har en fiskhandlare som bilar runt och har allehanda godsaker med sig, typ varubil. Grannfrun hade berättat om vilken sanslös god rökt korv som han varuförde. Nästa gång han kom så frågade jag efter korven och sa:- fast du kanske bara visar Inger korven? Just då hörde jag hur det lät!!!!!! Han rodnade och tog fram den "rökta korven" som jag köpte en bit av.
Usch! jag skäms bara jag tänker på det!!!!!!!!!!!
När jag för en si så där 10 år sen var helt rakad (på huvudet) kom det fram en kille på krogen och sa: "Fan vilket snyggt kranium du har!"  Elaka och dumma kommetarer har jag hört så många genom åren att jag skulle bli knäckt av att komma ihåg. Som (fd. fullutrustad) punkare har jag hört det mesta..
Den elakaste komentaren jag har fått var när jag och min fd sambo var till hans mamma på middag...de hade besök från tyskland varifrån hon kommer ursprungligen... Jag hade nyss fått diskbrock och hade väldigt ont och jag var inte direkt mobil om jag inte tog smärtstillande... När det var dags att börja ta för sig så frågar hon om det var och en om de ville ha vin till maten och tillslut kom frågan till mig och jag tänkte att hon hade väl glömt bort att jag tog 'triangel' medicin så jag tackade för erbjudandet men att jag inte kunde dricka pga av att jag ju åt medicin varpå hon svarade -Du å din j**la medicin... Då kan jag säga att både jag och min dåvarande satt och såg ut som fågelholkar under resten av middagen...vi ville inte ställa till med en scen när vi hade tysklandsbesök...
Floppy, när okända sårar så kan man oftast skaka av sig det. Men när släkten gör det, och på det vis du berättar. Fy!
"Är du gravid?" (får ibland den frågan, då jag har en putmage som av vissa människor uppfattas som en gravidmage). Själv skulle jag aldrig fråga en kvinna om hon var gravid. Det får hon berätta själv i så fall.
CITAT (djingis @ 10-04-2007, 19:14)  Nästa gång han kom så frågade jag efter korven och sa:- fast du kanske bara visar Inger korven? CITAT "Är du gravid?"
(får ibland den frågan, då jag har en putmage som av vissa människor uppfattas som en gravidmage). Ja fy va fel det kan bli! Och vad man kan såra..
Fizzgigg
12-04-2007, 11:28
En kommentar av det mer kufiska slaget fick jag när jag var ute med ett par polare för några år sedan. De flesta drack några öl utom jag (eftersom jag inte dricker alkohol). Fram kommer en av deras polare som har hällt i sig både det ena och det andra och vill bjuda alla på en drink. Nej tack, tycker jag, jag vill inte ha någon. Det ordnar sign tycker killen och gör den typen av kombinerad gång och vågrät fall hela vägen till bardisken. Efter en stund kommer han tillbaka till vårt bord med hela vinflaskor (?!) och en uppsättning drinkar. De andra tar för sig men jag tackar fortfarande nej. Då spänner han blicken i mig efter bästa förmåga och utropar "va fan, är du en sån där jävla geolog!". Jag har fortfarande inte riktigt kommit på vad han menade.
Ibland kan det vara det man inte säger. Min sambo och jag träffade en gammal skolkompis till mig. Vi är båda kompis med denna men har inte setts på många, många år. Han vänder sig till min sambo och säger "Du verkar aldrig förändras., ser lika ung ut som då du jobbade på...... för länge sedan" Hmm.....jag då ?
En liten blondinvarning!!! Jag har fyra barn i två olika äktenskap, dom två yngre barnen bråkade om sina storebröder och dottern kommer upprörd in i köket.....-Mamma, han säger att våra storebröder är mest HANS bröder, inte är det så? Jag upplyser den unga fröken om att dom är deras bröder lika mycket.....-ha ha säger hon åt lillebror. Jag avbryter då den skadeglada damen med upplysningen att den enda skillnaden är att han har en syster, men det har inte HON.........Där på köksgolvet står en gapande fågelholk som skriker i falsett....  -VA????? HAR han????? Vem då???? Det är rart med barn
aanderss
12-04-2007, 11:53
CITAT (Pia L @ 12-04-2007, 12:52)  En liten blondinvarning!!! Jag har fyra barn i två olika äktenskap, dom två yngre barnen bråkade om sina storebröder och dottern kommer upprörd in i köket.....-Mamma, han säger att våra storebröder är mest HANS bröder, inte är det så? Jag upplyser den unga fröken om att dom är deras bröder lika mycket.....-ha ha säger hon åt lillebror. Jag avbryter då den skadeglada damen med upplysningen att den enda skillnaden är att han har en syster, men det har inte HON.........Där på köksgolvet står en gapande fågelholk som skriker i falsett....  -VA????? HAR han????? Vem då???? Det är rart med barn 
CITAT (Fizzgigg @ 12-04-2007, 12:28)  En kommentar av det mer kufiska slaget fick jag när jag var ute med ett par polare för några år sedan. De flesta drack några öl utom jag (eftersom jag inte dricker alkohol). Fram kommer en av deras polare som har hällt i sig både det ena och det andra och vill bjuda alla på en drink. Nej tack, tycker jag, jag vill inte ha någon. Det ordnar sign tycker killen och gör den typen av kombinerad gång och vågrät fall hela vägen till bardisken. Efter en stund kommer han tillbaka till vårt bord med hela vinflaskor (?!) och en uppsättning drinkar. De andra tar för sig men jag tackar fortfarande nej. Då spänner han blicken i mig efter bästa förmåga och utropar "va fan, är du en sån där jävla geolog!". Jag har fortfarande inte riktigt kommit på vad han menade.  En del människor är bara förvirrade
anneli85
12-04-2007, 12:55
Elakaste kommentaren fick jag när jag var liten och gick i mellanstadiet, jag blev kallad rapegirl p.g.a. händelser under min barndom, det sved i hjärtat. Kommentarer som jag faktiskt ganska ofta får höra i dagsläget är- du är tjejen med glimten i ögat, en glädjespridare. Eftersom jag har varit med om en del så känner jag mig själv tuff o stark, därav tror jag att många ser mig som en glad filur, man ska inte tjura för småsaker.
Felicia
12-04-2007, 18:37
Dummaste kommentaren som jag kommer på så här på en gång (finns nog fler) var då jag hade permanentat håret, inte så där små-krulligt utan så där lagom lockigt och då sa min chef på fikarasten inför alla andra "har du blivit skrämd av en spindel" Och så skrattade han och tyckte det var så himla kul men det var bara han som skrattade, som väl var.. Tycker jag var tarvligt sagt, faktiskt. Sen fick han igen av en kollega då han bad att en pepparkaka skickad till sig med kommentaren att han skulle ta en för att bli snäll. Då sa min kollega "Men ta hela burken"
Det passar kanske inte riktigt in som dum kommentar, men en kommentar jag börjar bli vansinnigt trött på nu som tvåbarnsmamma är "du är säkert mycket lugnare nu med andra barnet". (Som förklaring på varför Lilleman inte beter sig likadant som Caroline gjorde som bebis)
Finns det någon som fattar att barn är olika och att det inte bara beror på hur lugna föräldrarna är? Ibland kan man ju undra. Jag vete tusan om jag är lugnare nu än med första barnet heller.
anna_rispan
17-04-2007, 13:26
CITAT (Magdis @ 17-04-2007, 14:16)  Det passar kanske inte riktigt in som dum kommentar, men en kommentar jag börjar bli vansinnigt trött på nu som tvåbarnsmamma är "du är säkert mycket lugnare nu med andra barnet". (Som förklaring på varför Lilleman inte beter sig likadant som Caroline gjorde som bebis)
Finns det någon som fattar att barn är olika och att det inte bara beror på hur lugna föräldrarna är? Ibland kan man ju undra. Jag vete tusan om jag är lugnare nu än med första barnet heller. jag förstår dig. Kommentarer i den ligan: När ska ni gifta er då? När ska ni skaffa barn? Jag personligen tycker det är rätt tjatiga frågor. Särskilt om det är samma perosn som frågar om o om igen. Vill man lära känna nån bättre är ju frågor som: vad tycker du om äktenskapet? skulle du vilja ha barn??, bättre..i mina öron iallafall.
Farbror Blå
17-04-2007, 14:22
En förfriskad herre såg mej kliva ur bilen i Inverness, såg min gipsade hand och sade med menande blick:
Been talking when you should have been listening, eh?
Den dummaste kommentaren jag fått (och får ofta) är: Nu får du väl sluta gå ner i vikt. (Jag har inte gått ner ett gram på två år!)
Den snällaste kommentaren jag fått på senaste tiden var av en kille som tränar på mitt gym. Han sa: Jag skulle vilja ta kort på dej när du kör chins (man lyfter sig själv i ett räcke). Varför då frågade jag. För du och andra ska få se hur j-a sjukt snyggt det är. Tycker inte det är bara jag som ska få se det. (Han sa det på ett snällt sätt så jag tog faktiskt inte alls illa upp, blev bara glad)
En lite rolig kommentar kom från en kille som blev attackerad av en sur tant som faktiskt inte hade någon som helst anledning att vara sur på killen. Han sa: "Snälla tant - låt inte dina eventuella klimakteriebesvär gå ut över mej är du snäll." Gissa om hon dröp av illa kvickt.
Vet inte om jag ska bli irriterad eller smickrad över senaste kommentaren. Vi diskuterade styrketräning, en kille och jag och han häver ur sig: "Fast vill man bli större måste man ju äta, annars går man bara ner i vikt"
Hallå liksom... vad är det jag försökt med det senaste halvåret..! *suck*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|