Full version: Marie Lindberg
Pjater
Marie Lindberg

Har ni hört henne?
Jäkla skön musik, har hennes album på datorn nu, och lyssnar varje dag på henne tummenupp.gif
cic
Vet vem det är, men imponeras inte. Här diskuteras samma artist. smile.gif
Björken
CITAT (Pjater @ 10-04-2007, 20:26) *
Marie Lindberg

Har ni hört henne?
Jäkla skön musik, har hennes album på datorn nu, och lyssnar varje dag på henne tummenupp.gif

Håller fullständigt med dig om att det är skön musik, hon var ju med i Melodifestivalen.
aanderss
ja de har jag men de finns både sämmre och bättre artister
Pjater
CITAT (cic @ 10-04-2007, 20:32) *
Vet vem det är, men imponeras inte. Här diskuteras samma artist. smile.gif

Den tråden har jag missat, ajdå, men hon för bra så det skadar inte tas upp två ggr, hehe blush.gif
Berith
CITAT (cic @ 10-04-2007, 20:32) *
Vet vem det är, men imponeras inte.---

Inte jag heller, tycker hon är ganska tråkig i sin framtoning och det jag sett av henne på TV har inte gett mersmak. thumbdown.gif Fast jag har inte hört skivan, kanske dom hottat upp henne där.
Lena i Torslanda
Slätstruken, tråkig och dessutom sjunger hon på urdålig engelska!
elleave
Jag tycker att hon är jättebra, skön musik! bravo.gif 000.gif
aanderss
inte konstigt att hon kommit fram som artist hennes man jan är med i date och de har kontakt med bert carlsson.

man måste ju ha kontakter om man skall bli artist
Berith
Men har hon utnyttjat den kontakten? Tror hon sa nåt om att hon fanns hos ett annat skivbolag...?

Har aldrig hört hennes låt spelas på radio - tills inatt! Brukar lyssna på musik om nätterna, sover så gott till det. Men helt plötsligt vaknar jag till och vad hör jag om inte Marie Lindberg! Nästan spöklikt overkligt.... och inte var det bättre i radion än det var i TV. Sorry, ni som gillar henne.
*Pamela*
Jag stänger av radion när de spelar "Trying to recall" thumbdown.gif
Tezzla
CITAT (Lena i Torslanda @ 11-04-2007, 08:12) *
Slätstruken, tråkig och dessutom sjunger hon på urdålig engelska!

Instämmer! Jag får rysningar i min kropp när jag hör hennes engelska. Pinsamt engelskt uttal har hon. Hon skulle säkert funka bättre på svenska.
Berith
Hmmm.... har hört henne några gånger till nu och det blir tyvärr inte bättre. (Ursäkta att jag upprepar mej. whistling.gif ) Nej ska det bli nåt av den tösen får hon försöka komma på hur en artist låter, och inte som vem som helst som sitter hemma på kammaren och klinkar på gitarren. thumbdown.gif
Rossi
Jag tycker om musiken och har ännu inte tröttnat på Trying to recall. Synd bara att hon har så svengelskt uttal när hon sjunger. Hoppas att hon kan öva bort det till nästa platta som säkert kommer!
Alba
Jag gillar det lugn hon utstrålar och den inleveslse hon sjunger med.
Jag hörde henne i TV förra veckan. Mina tanke var då, att hon verkar ha tränat på uttalet.
kristerh
Vem är det??
*Agnes*
CITAT (kristerh @ 20-04-2007, 12:06) *
Vem är det??
Gå upp till först inlägget och klicka dej in, lyssna och titta live. lugn och skön musik lite Sophie Zelmani över det hela.
Anders zon 1
Har bara hört Trying to recall. Bra låt men live sjunger hon tyvärr rätt falskt mest hela tiden. Uttalet är väl inte perfekt men det tycker jag inte gör så mycket. Hon likt majoriteten av svenska folket har ju faktiskt inte engelska som modersmål. Egentligen tycker jag dock att svenska artister som riktar sig till en svensk publik borde sjunga på svenska. Men det är naturligtvis mycket svårare att skriva på svenska eftersom publiken mycket lättare genomskådar en dålig text på modersmålet. När det gäller hennes stil så tycker jag att det är skönt med en artiskt som inte är sönderstajlad utan har mer naturlig framtoning där musiken står i centrum. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon