Strixx
Hej,

Har frösått en massa blommor, bla blåklint, doroteablomma, prästkrage, sommaralster...

Dom grodde på bara ett par dagar, och växer så det knakar. Sådda antagligen för tidigt, men vill har dom färdiga till midsommar. Därför tänkte jag låta dom växa i kruka i mitt kallväxthus.

Frågan är om jag vågar ställa ut dom redan eller det är fortfarande för kallt. Nu står dom i ett stort söderfönster i mitt garage (15-17 grader). Vad jag vill med flytten till växthuset är ge dom mer ljus så dom inte blir rangliga. Alla mina lysrör är upptagna med tomater, grukor, chilli, paprika...
Fenja
Vilken växtzon bor du i? Ifjol ställde jag ut i växthuset första veckan i maj under en massa lager fiberduk, här i zon 4.
Mvh
Fenja
*Humlan*
Här i zon 1, får mina småplantorna stå ute dygnet runt, med fiberduk på om det verkar bli kallt. Dom har klarat det bra även när det kröp ner till en minus på natten. Men då var det tre lager fiberduk och säckväv på. Alternativt kan man ju köpa en fläkt med frostvakt, om man kan lösa det med strömmen. I slutet av mars kånkade jag in allt på nätterna. Många vändor med backar blev det...
zynk
Oj -fear-.gif jag ställde ut mina frösådda plantor igår och GLÖMDE ta in dem sen. Hua, vågar knappt titta på dem idag. Men det lär ju inte ha varit frost så det borde ha funkat. Det börjar ju bli VÄLDIGT trångt i källaren och på fönsterbrädan. Och nu borde det vara mycket mer ljus ute än under ett lysrör eller hur?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon