Full version: Potatisblomma/träd
Maggan H
Är detta en av dem som är mycket trögstartade på våren? Har skrapat på stammen många gånger på olika ställen och jag tycker ibland att det finns lite grönt men mesta gångerna har det varit brunt och torrt. Jag planterade om det i alla fall och det har stått i växthuset med frostvakt i 3-4 veckor, utan att visa något. Men nu kommer det 3 skott på stammen, med början vid rotfästet och uppåt. Däremot visar inte kronan tendens att bli grön. Finns det hopp eller ska jag bara ta och rädda skotten? g.gif Den fick en frostknäpp i höstas innan jag tog in den.
Fenja
Jag skulle inte ta bort skotten utan låta den växa upp på nytt och bara klippa bort det gamla döda. Kruka om den och ta in den i rumsvärme och driv den så sätter den fart snabbt! Det är ju en snabbväxande blomma.
Mvh
Fenja
Eva St
Har trott flera gånger att min varit död då den varit hur seg som helst och tagit jättelång tid på sig att visa något som helst livstecken
Men just som den varit på gång att kasseras så har den nog blivit rädd och skickat ut lite skott. Så vad du gör ge inte upp utan införskaffa en stoooor påse tålamod så kommer den säkert igång så småningom
Maggan H
Det låter ju hoppfullt, bara att vänta alltså! biggrin.gif
Eva St
yes.gif JAPP!!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon