|
anna_rispan
12-04-2007, 16:56
Jag upptäckte just nu att det är fredagen den 13 i morgon. På P3 från 13.00 kan man lyssna på oturshistorier eller berätta sin egen. www.sr.se
Margith
12-04-2007, 17:04
Ahh, tack! Nu har jag en anledning att inte kliva upp ur sängen imorgon ...men med min vanliga otur, rasar väl taket in då ..
Gossen Ruda
12-04-2007, 17:10
Inget problem, spotta tre gånger på en svart katt och släng den sen över axeln in i en spegel så att den går sönder. Spegeln alltså. Dom onda makterna blir så förvirrade att dom inte kan företa sig nånting efter det.
anna_rispan
12-04-2007, 17:15
Jag ska hålla tummarna för att allt går bra. Har tyvärr ingen historia att ringa in till radion om. Men nån annan här på Odla kanske?? Vore kul o höra nån kändis...hehe
djingis
12-04-2007, 17:51
tror bestämt att jag får låsa in mina svarta katter imorgon
Alexander-VG-zon3
12-04-2007, 18:02
jag har redan otur har fått ont i halsen å snuvig blir säkert sämre i morgon
Tur att man inte är skrockfull då!
Snöflinga
12-04-2007, 19:50
Kan inte komma på något direkt så här  kanske pga alla förebyggande åtgärder  inte lägga nycklar på bordet, inte gå under stegar osv etc mm ....
Margith
12-04-2007, 20:21
Jag lägger inte heller nycklar på bordet, jag går inte under stegar, springer det en svart katt över vägen säger jag tvi 3 gånger, men skrockfull? Inte jag! Men Gossen Rudas råd gör mig lite bekymrad. Spotta 3 ggr PÅ en svart katt, släng sedan katten i en spegel så att spegeln går sönder Ska jag nu lyckas spotta på katten, måste jag ju fånga den först. Eftersom vi har hundar i huset brukar jag bara se katter när jag kör bil. Jag ska alltså parkera bilen, springa ifatt katten, spotta på den, bära katten tillbaka till bilen och slänga den över axeln in i backspegeln, så hårt att backspegeln går sönder... Jag har inget emot katter, utom möjligtvis det faktum att jag är allergisk mot dem... Nej, jag är tillräckligt mycket djurvän för att ta risken att taket rasar in över min säng inatt. Förresten, måste det vara en katt, det går inte lika bra med en sork??
Novisen
12-04-2007, 20:55
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 18:10)  Inget problem, spotta tre gånger på en svart katt och släng den sen över axeln in i en spegel så att den går sönder. Spegeln alltså. Dom onda makterna blir så förvirrade att dom inte kan företa sig nånting efter det. du glömde att man måste kasta den över den högra axeln med sin vänstra hand. Detta är absolut nödvändigt för att man inte skall drabbas av olycka ..........  fanns en intressant tråd om detta för många år sen.... http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;p=&#entry
Gossen Ruda
12-04-2007, 21:04
Jag vet inte om sorkvarianten är utprovad och testad men kanske. Missade det där med vänster/höger, tack för påpekandet. Fast det gäller att kasta hårt så spegeln verkligen går sönder. Så skall man inte gå ur sängen på fel sida. Gör jag det slår jag mig eftersom sängen står mot en vägg. Sen skall man dessutom gå baklänges från sängen för då tror makterna att man på väg att lägga sig. Rensa bara golvet från snubbelföremål INNAN ni går och lägger i kväll. Nu tror jag att det skall ordna sig.
Fizzgigg
12-04-2007, 21:04
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 18:10)  Inget problem, spotta tre gånger på en svart katt och släng den sen över axeln in i en spegel så att den går sönder. Spegeln alltså. Dom onda makterna blir så förvirrade att dom inte kan företa sig nånting efter det. Åh nej, vi har två svarta katter. Jag kommer att dö av uttorkning imorgon!  Räcker det att spotta en gång per katt eller ska man spotta på dem varje gång?
Gossen Ruda
12-04-2007, 21:08
CITAT (Fizzgigg @ 12-04-2007, 22:04)  Åh nej, vi har två svarta katter. Jag kommer att dö av uttorkning imorgon!  Räcker det att spotta en gång per katt eller ska man spotta på dem varje gång? Lite osäkert men jag tror det räcker att spotta på EN katt och dänga den i spegeln. Observera att katten klarar sig oftast, den har ju åtta liv kvar.
Fizzgigg
13-04-2007, 01:07
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2007, 22:08)  Lite osäkert men jag tror det räcker att spotta på EN katt och dänga den i spegeln. Observera att katten klarar sig oftast, den har ju åtta liv kvar. Så det handlar alltså om en allmänt kollektiv kattkastning och kattspottning där en kisse får representera alla kissars förmåga att driva mänskligheten till onda gärningar och olyckliga händelser? Det är bara att hoppas att spegeln inte håller så att katten man kastar byter plats med katten som kommer farande inifrån spegeln och alltså är en omvänd version av en spottdekorerade katten. Då får man ju en katt som låter rrrrrrrrrrrrup och uajm, spider väldoft i kattlådan och gör hjärtmassage på sorkar för att sedan släppa dem fria. Då är det inte bara ondskan och oturen som blir förvirrad, det kan jag lova.
Tänk på att katterna har några vita strån, så du kanske måste sätta hjälm på dem eller något först som kompensation?
CITAT (Margith @ 12-04-2007, 21:21)  Jag lägger inte heller nycklar på bordet, jag går inte under stegar, springer det en svart katt över vägen säger jag tvi 3 gånger, men skrockfull? Inte jag! Men Gossen Rudas råd gör mig lite bekymrad. Spotta 3 ggr PÅ en svart katt, släng sedan katten i en spegel så att spegeln går sönder Ska jag nu lyckas spotta på katten, måste jag ju fånga den först. Eftersom vi har hundar i huset brukar jag bara se katter när jag kör bil. Jag ska alltså parkera bilen, springa ifatt katten, spotta på den, bära katten tillbaka till bilen och slänga den över axeln in i backspegeln, så hårt att backspegeln går sönder... Jag har inget emot katter, utom möjligtvis det faktum att jag är allergisk mot dem... Nej, jag är tillräckligt mycket djurvän för att ta risken att taket rasar in över min säng inatt. Förresten, måste det vara en katt, det går inte lika bra med en sork?? Margith, Margith! Jag ser hela scenariet framför mig  ( Det där med sorken vore ju dessutom helt suveränt om det fungerade )
Nej, vet ni! Själv går jag nog och köper mig en lott av nåt slag idag, och vinner storkovan  , men först ska jag ta hand om en Vattenkoppssjuk ettåring när mamma och pappa jobbar Ha en bra fredag den 13:e alla! Släng inte allt för många katter och gör inte slut på all saliv! Det kommer en morgondag också.........även om en del av er verkar betvivla det
Än så länge har jag inte märkt någon skillnad..
Sånt där är bara gammal skrock!  Fredag den trettonde är inte mer otursdag än vilken dag som helst. Jag har t.o.m. haft en del riktigt trevliga födelsedagar just på fredagar...
anna_rispan
13-04-2007, 07:27
CITAT (Betty @ 13-04-2007, 08:19)  Sånt där är bara gammal skrock!  Fredag den trettonde är inte mer otursdag än vilken dag som helst. Jag har t.o.m. haft en del riktigt trevliga födelsedagar just på fredagar...  Jag med!!
Stod just och provade en sommarkjol från förra året. Dragkedjan fastnade i sidfläsket. Samma fenomen som i "Den där Mary". Ja ja, kjolen passar fortfarande. Annars hade jag verkligen åberopat Fredagen den 13:e.
anna_rispan
13-04-2007, 07:52
Castea: fniss fniss, så det kan gå. men skönt att kjolen passade ändå!
Månskensbonden
13-04-2007, 08:07
Själv skall jag ut och fälla en gigantisk gran i vårstormen, och först vingla upp på en stege med motorsågen i en hand för att kapa av de nedersta grenarna så jag kan få fast linan till vinschen, för graneländet lutar ju förstås åt fel håll. Vad kan väl gå fel, om man bara tar det lite lugnt, freda´ 13 eller ej?! *knatar ut för att sätta sågen i grenen*
CITAT (Månskensbonden @ 13-04-2007, 09:07)  Själv skall jag ut och fälla en gigantisk gran i vårstormen, och först vingla upp på en stege med motorsågen i en hand för att kapa av de nedersta grenarna så jag kan få fast linan till vinschen, för graneländet lutar ju förstås åt fel håll. Vad kan väl gå fel, om man bara tar det lite lugnt, freda´ 13 eller ej?! *knatar ut för att sätta sågen i grenen*  låter ont det där sista...
Snöflinga
13-04-2007, 08:41
Fizzgigg
13-04-2007, 11:44
CITAT (Betty @ 13-04-2007, 08:19)  Sånt där är bara gammal skrock!  Fredag den trettonde är inte mer otursdag än vilken dag som helst. Jag har t.o.m. haft en del riktigt trevliga födelsedagar just på fredagar...  Jag också. Idag till exempel.
CITAT (Betty @ 13-04-2007, 08:19)  Sånt där är bara gammal skrock!  Fredag den trettonde är inte mer otursdag än vilken dag som helst. Jag har t.o.m. haft en del riktigt trevliga födelsedagar just på fredagar...  CITAT (Fizzgigg @ 13-04-2007, 12:44)  Jag också. Idag till exempel.  Grattis!
Fizzgigg
13-04-2007, 12:27
Tack allesammans.
Månskensbonden
13-04-2007, 12:53
CITAT (Betty @ 13-04-2007, 09:31)  CITAT (Månskensbonden @ 13-04-2007, 09:07)  Själv skall jag ut och fälla en gigantisk gran i vårstormen, och först vingla upp på en stege med motorsågen i en hand för att kapa av de nedersta grenarna så jag kan få fast linan till vinschen, för graneländet lutar ju förstås åt fel håll. Vad kan väl gå fel, om man bara tar det lite lugnt, freda´ 13 eller ej?! *knatar ut för att sätta sågen i grenen*  låter ont det där sista... Det gick bra! Till och med 'kottarna' i grenen klarade sig... *tar en kopp kaffe i vårsolen på den 130-åriga stubben*
Jag har hittills haft en fin-fin och produktiv dag! Ingen otur här inte.
Margith
13-04-2007, 13:44
CITAT (Månskensbonden @ 13-04-2007, 09:07)  *knatar ut för att sätta sågen i grenen*
Det gick bra! Till och med 'kottarna' i grenen klarade sig... Jag tror bestämt att det är fredag idag
Jag var på BVC med Lilleman och mätte, vägde och vaccinerade. Han märkte knappt att han fick en spruta i låret.  Först hade jag tänkt fega ur med att gå dit idag med tanke på vilken dag det är men sen blev det så ändå.
Gossen Ruda
15-04-2007, 19:19
Katt-trixet hjälpte för mig, det blev en högst vanlig fredag. På lördan körde jag däremot sönder häcksaxen. Jag fastnade i en grov gren och saxen skrek som en stucken gris när kuggarna på svärdet och motordrevet tillsammans raderade ut varandra. Dags för ny sax, startar nog en tråd i trädgårdsredskap.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-04-2007, 20:19)  Katt-trixet hjälpte för mig, det blev en högst vanlig fredag. På lördan körde jag däremot sönder häcksaxen. Jag fastnade i en grov gren och saxen skrek som en stucken gris när kuggarna på svärdet och motordrevet tillsammans raderade ut varandra. Dags för ny sax, startar nog en tråd i trädgårdsredskap. låter som din almanacka går fel gossen den trodde nog det var fredag fortfarande
Lite sent att svara först idag  , men vet ni var jag tillbringade fredag den 13????? På husläkarmottagningen  Jag vaknade av att mitt ansikte kändes så konstigt och när jag gick till badrummet såg jag att huvudet var grotesk svullet och illrött  Munnen och tungan kändes dessutom som efter en rejäl tandläkarbedövning!!! Ringde till husläkaren som sa att jag skulle komma in omedelbart! Väl där konstaterades en allergichock med quinckes ödem, jag fick en adrenalinspruta i baken, olika tabletter och fick vara kvar hela dagen  Troligvis berodde allergichocken på att jag tänkte undvika årets pollenallergi  kvällen innan tog jag ett receptfritt kortisonnässpray mot allergi!!!!!  för första gången i mitt liv Ser fortfarande ut som f** röda ställen och alldeles fnasig....
anna_rispan
16-04-2007, 19:53
Nej stackars dig!! Låter hemskt att vakna upp o se sig själv så där. O jobbigt!
Gossen Ruda
16-04-2007, 19:54
Så du är allergisk mot allergimedicinen? Svårt fall. Man borde inte skratta men... Skönt att du är på bättringsvägen dock.
Tack tack!!! Visst är det sjukt att man kan bli dunderallergisk mot allergimedicin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|