Lena Västerbotten
Sitter vid datorn och kollar om lediga lägenheter i Ske-å åt min dotter. Långa köer, cirka 80 på kö till många 1:or. Kanske någon som vet av någon-måste ju försöka överallt.

Mor
aanderss
kan hon inte i början bara hyra rum utav någon?
Lena Västerbotten
CITAT (aanderss @ 12-04-2007, 23:12) *
kan hon inte i början bara hyra rum utav någon?

Jo det får nog bli så om ingen Etta dyker om förstås, men tjejer vill ju ha Eget så att säga. Ja vi får se.
Morsan
AnitaO
Ska hon plugga? Det kanske finns nån bostadsförmedling för studenter.
Lena Västerbotten
CITAT (AnitaO @ 14-04-2007, 20:10) *
Lena Västerbotten
CITAT (AnitaO @ 14-04-2007, 20:10) *

Nä inte plugga, men just nu är det svårt att få lägenhet i lilla Skellefteå. Men jag frågar bekanta-som frågar bekanta osv. Det är nog bara på det sättet att få "napp" tror jag. Det sa t o m en som äger fastigheter som jag kollat med. Det gäller till och med så även för att få in ungdomar på arbeten - det är inte lätt.
Ciczi
Lena Västerbotten

Om jag får komma med ett gott råd när det gäller att söka lägenhet till sina barn. Din tös bör söka lägenhet själv, visst med stöd och hjälp av sina föräldrar men det ger ett mycket bättre och mer ansvarstagande intryck om ynglingen söker själv (menar i skrivna ansökningar och telefonansökningar med eget namn).

Jag och min sambo driver ett hyreshus där det lite då och då dyker upp tomma lägenheter (i Trelleborg). Alltså ska man hyra ut det och då sätter man ut annons.

De gånger vi gjort det sorteras alla sökande bort som inte söker i eget namn. Dvs föräldrar som kommer med ansökningar för sina barn, syskon som söker för syskon osv... Vi pratar en hel del med andra som har små hyreshus och dessa gör samma sak med sina egna hus.

Jag som hyresvärd som träffar många potentiella hyresgäster vill att hyresgästen själv ska ansöka om att få hyra lägenheten. En sak om ynglingens föräldrar är med när det gäller att titta på en lägenhet och diskutera vad som ingår och vilka rättigheter och skyldigheter man har som hyresgäst, det är helt okej.
Men intrycket som föräldern ger hyresvärden av sitt barn stämmer sällan överens med barnet. Egna barn andras ungar modellen. Som hyresvärd vill man träffa den som ska bo i lägenheten...

Ta nu inte detta som kritik men din dotter bör söka själv när hon letar bostad. Om hon redan gör det kan du ju fullständigt bortse från detta inlägg... whist.gif

Lycka till med lägenhetsansökningarna!

mvh Ciczi
Alba
Hittade denna sida. Om du inte redan sett den kan det vara värt ett försök.

Västerbottenshus
AnitaO
Jag känner en tjej som bor i Skellefteå.
Hon undrar om ni försökt med Skebo? Dom har visst bara någon månads kö.
Sen har hon ett par kompisar som är på väg ut i världen och ska hyra ut i andra hand.
Skulle det vara av intresse?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon