Katarina70
Hej!

Jag har grävt upp en rabatt, och har blandat i en hel del kompost i den leriga jorden. Tror jag behöver ytterligare torvmull för att få bort lite av lerigheten. Men behöver man ytterligare någon sorts gödsel? Vilken sort i så fall?

Har beställt plantor från Odla, och undrar om ni vet om man måste plantera dom samma dag eller kan man vänta några dagar?

Tack igen!

Katarina

Hej, ville bara förtydliga att jag har grävt upp en ny rabatt, det var en altan där tidigare som vi har tagit bort.

;-)
Fenja
Är jorden mycket lerig så blanda i mera torv och kanske lite grovt grus, en omgång naturgödsel (ko-, häst- eller hönsgödsel, observera dock att den sista kan bränna växterna om den den inte blandas ner ordentligt) skadar aldrig heller.
Plantera så snart du kan, men någon dag extra pallar de säkert, kolla bara att de inte torkar.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon