olgak
Jag köpte en cykelpump på Clas Ohlson för 149 kr, som skulle passa två olika typer av däckventiler. Jag kan använda den, och den är mycket effektiv, men jag kan inte få den att riktigt passa på ventilen på skottkärran (den lossnar). Antingen gör jag fel, eller så är det faktiskt fel modell.

Tidigare hjälpte en granne till med detta, han hade en kompressor han kopplade i bilens cigareettuttag, men nu har han bytt bil och det funkar inte längre...

Sådan kompressor fanns på Clas Ohlson för facila 79 kr, men de hade ingen lämplig transformator för att kunna koppla den direkt till elnätet. De rekommenderade en kompressor för 595 kr som i mina ögon verkade mycket överdimensionerad för skottkärror.

Så: vad använder ni? Jag har alltså inte tillgång till bil och dessa praktiska små cigarettuttag smile.gif.
KURT
Det borde alltså vara en bilventil på däcket. Och jag tycker att att en sådan här fotpump har fungerat mycket bra på de bilventiler som jag har.
olgak
Det ser ju billigt och bra ut.

Jag köpte en sån här cykelpump, det är den jag inte var nöjd med alltså (med reservation för att jag kan ha gjort fel när jag använde den).
KURT
CITAT (olgak @ 13-04-2007, 12:25) *
Det ser ju billigt och bra ut.

Jag köpte en sån här cykelpump, det är den jag inte var nöjd med alltså (med reservation för att jag kan ha gjort fel när jag använde den).

Dem skall defitivt även fungera för bilventiler, så den borde fungera.
olgak
Hehehe. Jag får göra ett nytt försök smile.gif.
lilla mamma
Jag kör kompressor jag, finlir och jag är inte samma sak.
olgak
Nu har jag äntligen fattat hur den där pumpen jag köpt funkar, den passar mycket riktigt som KURT sa. Nu funkar det jättebra!
KURT
CITAT (olgak @ 14-04-2007, 17:47) *
Nu har jag äntligen fattat hur den där pumpen jag köpt funkar, den passar mycket riktigt som KURT sa. Nu funkar det jättebra!

Har man tur så kan det också stå på däcket hur högt tryck det skall vara i det, då kan man mycket enkelt bara pumpa tills mätaren visar rätt tryck. Annars kan det vara lite svårt att "känna" om det är lagom mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon