ÅK INTE TILL PLANTSKOLAN! Det gjorde jag. Dom hade dukat fram alla perenner. Den enda ynka fröpåsen jag skulle ha kostade 469 kr inklusive de perenner jag fick "på köpet". Suck och hjälp! 10 perenner, var ska jag göra av dom nu???
Men kul var det!
Gunnel Ö
Alba
13-04-2007, 13:11
väldigt dyra perenner i år
Åh tur att inte plantskolan här har öppnat än.
Men ska jag vara ärlig så blir jag väldigt avunds. Att vandra runt på en plantskola....det är lycka.
Betty
13-04-2007, 13:55
Shit så dyra fröpåsar! Vilken tur att du fick en massa perenner på köpet, så att du inte gick back på affären! Jag med längtar tills man får åka ut till plantskolan och förköpa sig... Vi har fortfarande lite snö kvar, men den krymper ihop fort i den här värmen.
Helen i Piteå Zon 5
13-04-2007, 15:27
ja så det kan gå
Maggan H
13-04-2007, 15:29
Näe, vicken plantskola var det? Den ska jag undvika!!
Floppy
13-04-2007, 16:58
I våran trädgårdsbutik 'Kjelles' så har de svindyra pinnar...och självklart måste jag spendera hela 22 spänn per bunt på pinnarna...nått de kallar blompinnar...f*sen det finns ju pinnar i skogen...nä...jag måste ha fiiina pinnar...*suck*
mamamaggan
13-04-2007, 18:29
" Min " plantskola har öppnat såg jag i tidningen. Törs inte åka dit!!!! Hade tänkt köpa lite träd i år ( lind, ask m fl ) men nu har jag ingen som kan gräva ner dem. Jag kan inte själv och gubben är nyopererad och kommer inte att kunna gräva än på flera månader. Blir så hiskeligt dyrt att hyra in någon så det är bäst jag glömmer alltihop i år.
Men det kommer fler år och då ni................
ewa zon 3
13-04-2007, 18:56
Jämrars vad dyra fröpåsarna har blivit Tur att perennerna är billigare då
Var faktiskt iväg till en plantskola förra helgen och köpte ett träd. Mannen var väldigt imponerad att det stannade vid det el kanske blev han mest förvånad
/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.