Full version: två långa veckor
pejori
som säkert en del har märkt, har jag varit lite frånvarande dom sista veckorna, för att den sista veckan inte ens logga in. crying.gif
våren gjorde ett jättehopp och jag som så många andra valde min uteplats, första året är speciellt giggle.gif
grävde som en galning, med god assistans från en hjälpsam jycke.
det innebar, att när jag grävt upp trettio kvadratmeter med jord, lagt ner fem pallkragar, lagt tillbaka jorden igen och började plantera penseér och påskliljor grävde hunden upp dom igen ranting.gif
jag gapade och hund viftade på svansen....den tänkte nog att matte är så glad över hjälpen att hon skriker av glädje...MINA PÅSKLILJOR!!!!!
hund förpassades till altan och jag kom på den vansinniga idén att TRÄ två pallkragar över ett träd....det gick men sen skulle en krage in under dom två i omlott....där sket det sig duh.gif
det var då...jag kom på, varför jag har pension, så efter ett antal dagar i horisontalläge, var det dags att gå ut igen...
började lite försiktigt att gallra i mina epiphyllumar och tog bort lite vissset....hjälpsamma hund var med, och insåg snabbt vad som förväntades av henne, så hon börjar helt enkelt BITA av bladen på kaktusarna som stog på ett bord....
oj vad matte blev glad för hjälpen...hon skrek och apploderade våldsamt, och hund förpassades in i lägenheten av en matte som muttrade nått om veterinär och avlivning samtidigt...
alla blad sattes på rotning i egen kruka, en härlig blandning av färger och sorter.
sen kom då den stora händelsen som gör att mitt liv aldrig mera blir detsamma igen. yahoo.gif yahoo.gif
hela hösten och vintern har jag suttit och tryckt på min hemlighet och överraskning.
men nu kan jag visa den...mitt livs gåva. yahoo.gif

[attachment=1377:20070413.jpg]

mitt första barnbarn kom igår till världen...4080 gram och 50 lång...
och lyssnar till det förtjusande namnet...ELIAS
jag har blivit farmor!!!!!!
aanderss
vad kul
Alba
rotfl.gif rotfl.gif
Först höll jag på att skratta ihjäl mig. Du kan verkligen berätta. Jag ser dig och vovven framför mig.

Och sen kom en överraksning

Vilken underbar gildklimp........ strunt i om trädgården är uppgrävd när du nu har en egen trädgårdsmästare - Elias.
Klar att han ska hjälpa farmor eller mormor i trädgården. Tänk vad han kommer att gräva upp. Men det får han säkert.

Grattis till lille Elias
mamamaggan
GRATTIS GRATTIS till ditt första barnbarn. Så söt så söt! wub.gif

Men vilken tur du haft då som med sådan bra hjälp i trädgården ! laugh.gif

Ta det lite lugnt och håll hunden borta i fortsättningen.
pejori
vovve är alltid lika hjälpsam och uppskattar mattes glädjeskrik som hon är övertygad om, att dom enbart är av glädje, liksom en del tårar också är ... -cry-.gif
och lilleman lär nog bryta av en hel del med en fånleende farmor som suckar av lycka över hans gulliga tilltag blush.gif blush.gif
Gillan
Grattis, Grattis, Till Farmorskapet Vännen! smiley_small_hug.gif kram1.gif . Förstår ju så väl vilken lyckokänsla du uppleveler nu, och jag tror jag kan lova dig att den bara växer och växer blush.gif

Och om man tänker på allt du upplever med alla dina djur och växter, är det kanske inte så konstigt om jag hade svårt att välja bild ( Elias måste ju ha ärvt nåt efter farmor yes.gif ). Det var ju tvunget att ha nåt med djur på endera sättet att göra rolleyes.gif

( Rättade bara till det där med bild litegrann)
Pia L
Jättegrattis till barnbarnet Pejori, äntligen så kom han då wub.gif Och så fantastiskt rund och söt, kram till dig och Elias !
faith
Grattis!
ninnisky
Ett jättestort GRATTIS till en nybliven farmor wub.gif

från en farmor till två!

Snöflinga
Så roligt Pejori ... dels att du hör av dig och dels till ditt lilla barnbarn ... GRATTIS bravo.gif Men hur i himmelens namn du lyckats trä pallkragar över ett träd övergår mitt förstånd crazy.gif kvistade du det först eller .... och varför pallkragar där blink.gif Sedan en stor eloge till den flitige fyrbente medhjälparen som ser till att du håller dej i form och inte stelnar till laugh.gif
storm
Skrattar igenkännande , med två hundar och kollonilott.Och du pejori grattis till ditt livs efterrätt ,kännslan är obeskrivlig jag gläds med dig.

MVH/Storm
Alexander-VG-zon3
åhh vilken lycka , STORT grattis till dig smiley_small_hug.gif och en stor grattis kram också till bara dig
pejori
CITAT (Snöflinga @ 13-04-2007, 21:28) *
Så roligt Pejori ... dels att du hör av dig och dels till ditt lilla barnbarn ... GRATTIS bravo.gif Men hur i himmelens namn du lyckats trä pallkragar över ett träd övergår mitt förstånd crazy.gif kvistade du det först eller .... och varför pallkragar där blink.gif Sedan en stor eloge till den flitige fyrbente medhjälparen som ser till att du håller dej i form och inte stelnar till laugh.gif

marken är så ojämn där och sluttar i en kraftig vinkel, så pallkragen ligger plant i bakkant, och med en tredje i underkant framför...så det blir plant...och nä...jag kvistade inte...jag stog på altanen och trixade över dom whistling.gif

den hunden är lätt pantad om man säger så, men så söt och god så man kan bara älska henne smiley_small_hug.gif
hennes mor och syster skulle inte komma på tanken att smutsa ner sina vita tassar med JORD inte, men hon hjälper till med allt hon kan och det är mycket det.... whistling.gif

Anki på Öland
Grattis till barnbarnet - den bästa hjälp man kan få, både i trädgård och med djuren!! wub.gif
Anki
Castea
smile.gif GRATULERAR!!!

yla
jättegrattis till dej för din lilla guldklimp

fniss o jycken e ju helt suverän o gräva så ge henne en plats o gräva på fniss har du inge ogräs eller nåt som ska upp,,,hehe,,, nä de kanske skulle bli bara uppgrävd tomt då förstås

nå men grattis igen o ta vara på den lilla nosa på honom o gosa o pussa o allt

innan april e över ska jag me vara farmor,,sååå förväntansfull e jag
Betty
Jasså det var därför vi inte sett till dig här på forumet på sistone, massivt trädgårdsarbete! a0a.gif
Visst är det härligt med hjälpsamma djur... naughty.gif
smiley_small_hug.gif och stort grattis till Elias! yaay.gif Barnbarn är ljuvliga på ett alldeles speciellt sätt! rose.gif
vickeva
GRATTIS!!!!! gosa och pussa och snusa nu allt vad du kan!!!
Ciczi
Åh, lycka!!! Grattis... yaay.gif blomma.gif

Men du kan verkligen berätta du... jisses vad jag garvade rotfl.gif Och med chat-historien i färskt minne så tänkte jag att detta blir nog en fin pejori-story till...

Grattis igen!

Ciczi
Limeblossom
Grattis till barnbarnet! rose.gif
Elisabeth P
Ja, det var ett härligt skratt jag fick av din berättelse a0a.gif .

Stort grattis farmor.
Biggan_
Ett stort grattis till farmorskapet Pejjan! blomma.gif smiley_small_hug.gif
Nu kan du se fram emot ljuvliga och guldkantade ögonblick, det är det som kallas livets efterrätt! tummenupp.gif
Det är ju en väldigt hjälpsam vovve du har! whist.gif rolleyes.gif Den jycken kan vara Elias till stor hjälp när det är tid för honom att gräva i sandlådan.
pejori
tror att farmors grabb har sin framtid klar redan...en finansminister är född. Kolla det krampaktiga greppet flirting.gif

[quote name='yla' date='14-04-2007, 09:40' post='591127']
jättegrattis till dej för din lilla guldklimp

fniss o jycken e ju helt suverän o gräva så ge henne en plats o gräva på fniss har du inge ogräs eller nåt som ska upp,,,hehe,,, nä de kanske skulle bli bara uppgrävd tomt då förstås

jodå...hon fick ett hörn att gräva på...det blev en bra plats för mina solrosor från golvbrunnen, när hon var klar...en djup och fin grop naughty.gif
Leia
vad roligt att bli farmor! wub.gif Grattis!
yla
jojomensan man ska utnyjjta deras färdigheter giggle.gif både grävare o finansmän biggrin.gif
stennie
Jättegrattis, så roligt med barnbarn wub.gif
netaave
Grattis vännen både till "pjoppen" och konsten att lyckas trä en pallkrage över ett träd giggle.gif
Har saknat dig på Dbd sad.gif
pimpim
Ett jättestort grattis till barnbarnet. Underbart söt liten krabat.

En grävande vovve känns igen. Här får jag hur mycket hjälp som helst av min 4-månaders vovve. Ser hon att jag gräver någonstans så blir hon överlycklig. Mina irisar har blivit uppgrävda av henne hur många gånger som helst, undrar hur mycket plantorna klarar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon