Full version: Julrosorna blommar
Kajsa
Köpte dom för tre år sedan på Trädgårdsmässan i Sthlm och först i år kom det några blommor

Ena plantan var lite rödaktig.
Äntligen lite blommor.
Alexander-VG-zon3
åhh så vackra , jag själv har exakt samma sort och den blommar nu med två blommor och en knopp på väg , sen min andre röda har med många blommor . har pollinerat dom med skulle se om där kom frön

njut nu av blommorna , dom håller länge med smile.gif tummenupp.gif
Kajsa
Ja, men du har ju en julros som signaturbild flaxss. Har bara haft vita julrosor förut, behåller dom det där fläck mönstret eller kan det bli lite olika för varje år ??
Alexander-VG-zon3
CITAT (Kajsa @ 13-04-2007, 21:39) *
Ja, men du har ju en julros som signaturbild flaxss. Har bara haft vita julrosor förut, behåller dom det där fläck mönstret eller kan det bli lite olika för varje år ??

haha hade visst glömt att jag hade en julros som bild , den fläckiga sorten kan få olika från år till år i färg nyansen alltså lite ljus vit/rödare eller rosa till gulare å vitare men prickarna ska va det samma ( får den fler prickar mörkare nyans )
Alba
Oh så vackra blommor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon