Full version: liten dikt
VUB
smile.gif vilken fin & tänkvärd dikt, och vad vackra lupiner!
/Ullagumman
renate
tongue.gif Tack för den fina dikten som är så sant. rolleyes.gif men kyla?här är 17,3 grader och solen skiner(för tillfället)man kan inte ha allt i detta livet.Ha en bra dag rolleyes.gif Renate
Almdalen
Så sant så, lupiner är vackra även när de växer vilt!
wub.gif
Ingegerd
Fialotta
Oj...vilken härlig blå färg
du får i din kamera...bilden är så klar o fin unsure.gif
Undrar om jag kan få det i min kamera oxå...
har inte kommit upp nån blå blomma ännu ohmy.gif tongue.gif

I mina rabatter menade jag tongue.gif
Iris i V-botten
CITAT (Almdalen @ 16-06-2003, 12:42)
Så sant så, lupiner är vackra även när de växer vilt!
wub.gif

Jag kan inte förstå att somliga kallar luiner för ogräs mad.gif
Jag tycker att dom är underbara... de platsar i alla fall i min trädgård.

Tack för dikten oldwolfie !
Den värmde.
Annki
Tack för dikt och bild! Sitter här alldeles ledbruten av ryggsmärtor efter en skada under semester. Kan inte rensa i grönsakslanden eller kupa min potatis. Och var så när att ge upp. Men när jag insåg att det är 99 dagar sommar kvar, tändes hoppet igen. För inte ska jag ha ryggskott i 99 dagar? Kanske, kanske hinner jag rensa och kupa och rädda något innan det är försent.
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 16-06-2003, 09:58)

Tack för att jag fick del av den vackra dikten.

"Så va då världen så där nytvättad o skimrande igen " skrev du på din hemsida. Ja det skall jag komma ihåg när det känns jobbigt med bara regn och ingen sol.
Det finns alltid något positivt i det som sker. wub.gif
yla
CITAT (Annki @ 17-06-2003, 14:36)
Tack för dikt och bild! Sitter här alldeles ledbruten av ryggsmärtor efter en skada under semester. Kan inte rensa i grönsakslanden eller kupa min potatis. Och var så när att ge upp. Men när jag insåg att det är 99 dagar sommar kvar, tändes hoppet igen. För inte ska jag ha ryggskott i 99 dagar? Kanske, kanske hinner jag rensa och kupa och rädda något innan det är försent.

Bra Annki inte ge upp , kanske hinner du planera en massa saker du annars inte hunnit då du ligger på knä me fingrarna i jorden, smile.gif
hoppas att läkningen går fort , o tänk på det att potatisarna kommer upp även om du missar kupningen,,, rolleyes.gif krya på dej

smile.gif

jag försöker komma ihåg ALLTID, om det kommer lite för mycket vatten nån gång att "bara solsken gör öken" o då blir jag bara glad av regnet , ja så har jag ju inget vatten på torpet så jag är glad för varje droppe jag får så jag inte blir stående utan vatten i tunnorna.
Faktum är att på mitt torp blir jag ofta utan då andra har fått regn o då tycker jag att det är lite orättvist .
men det finns ju alltid nåt att glädjas åt smile.gif om man inte blundar smile.gif
*Felix matte*
Den här lilla(e) krabaten mötte oss på kvällspromenaden.
Helt orädd och Felix han ides inte ens titta åt den.
Strax intill blommade Åkerbär

Nu har solen äntligen nått oss biggrin.gif
Fialotta
Gokväll!
Vilka fina bilder och va nära fågeln du kom, men han ser sur ut laugh.gif

Det blir ni däruppe som får fina vädret i midsommar...lyckostar rolleyes.gif
Det är er väääl unt wub.gif
Kram
yla
vilken liten trulputte va ,men han trodde väl att han hade vägen för sej själv sådär sent
visst är det toppen o ha kameran me sej överallt,,härliga bilder

va va de för sorts pippi egentligen ,,vet du det
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 17-06-2003, 23:26)
va va de för sorts pippi egentligen ,,vet du det

Det var en Björktrast och det var på elljusspåret han satt.
Vi har jättefina vägar att vandra häromkring, både asfalterat och grus
och det tredje är till för hästarna smile.gif
Annki
[/QUOTE]
Bra Annki inte ge upp , kanske hinner du planera en massa saker du annars inte hunnit då du ligger på knä me fingrarna i jorden, smile.gif
hoppas att läkningen går fort , o tänk på det att potatisarna kommer upp även om du missar kupningen,,, rolleyes.gif krya på dej

smile.gif

[/QUOTE]

Tack, Oldwolfie! Man blir bara så otålig när man ser ogräset äta upp näringen till blommorna och riskerar att få gröna potäter. Men å andra sidan kanske lotten mår bra av att ligga lite i träda också, och vila upp sig efter alla intensiva odlingsår. Och som sagt - sommaren är inte slut ännu!

Jag tackar högre makter för regnet, eftersom jag inte kunnat vattna. Det verkar ha kommit alldeles lagom mycket. Och kylan har gjort att inte allt dragit i höjden ännu. Nu har jag järnkoll på natttemperaturen när jag går uppe och vankar om nätetrna. Natten till månadg var det bara +5 som längst. Inatt +8. Något bättre.

Jag skulle bygga om min balkong i år för att få bättre plats med alla växter. Men istället för ombyggnad, får jag ägna mig åt att hitta rätt grejer. Och planering är ju ofta halva nöjet! Tänkte jag skulle skippa utrymmeskrävande stolar och bord och istället ha en bänk med lock där man kan gömma saker under vintern. Plus rigga upp lite hyllor för växter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon