Full version: Ros "New Dawn" och ?
Olivia
[attachment=1395:PICT2106.JPG]Tänkte plantera en eller två "New Dawn" vid vår södervägg. Här har tidigare vuxit en spirea, och det som ses i framkanten är mest smultron (som exploderade efter att jag rensat bort massor av ogräs förra sommaren). Men framför klängrosorna skulle man väl ha något "buskigt"? Funderade på en marktäckande ros? Kikade på en rosa på plantmarknaden, men det kändes som att det kanske blir väl mycket rosa... På "hörnet" så ligger det singel och där ställer jag krukor med sommarblommor sedan. I närheten finns en lila syren och mer spirea, dvs mkt försommarblom, så jag är ute efter något som blommar lite senare. Förslag?

Kanske ska tillägga att det är sol på förmiddag och eftermiddag, medan garaget skuggar framkanten mitt på dagen några timmar. Så det är väl mer halvskugga än full sol just där? På väggen skiner solen hela dagen däremot.

Nästa tillägg... Vi bor i Falun, Dalarna, zon 4-5?
kerstin z5-6
En vit låg ros -nävor ,silverbladiga perenner blir fint smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon