faith
Jag fick den här varningen nu. Samtidigt stängde Internet Explorer ner sig med ett felmeddelande. Vad är det för program? Jag scannade för virus, men F-secure hittar inget. Någon som kan hjälpa mig?

[attachment=1396:drwatson.jpg]
Ophelia
Hade jag varit dig så hade jag låtit Microsoft tagit hand om det. Det är nåt skit som finns inbyggt i Windows.
faith
Kontakta supporten, menar du? unsure.gif Ja, om det är deras programvara så borde jag göra det. Jag tycker programmet verkar jätteskumt, det ger känslan av virus direkt. DrWatson, vad är det för namn liksom?.. blink.gif
Ophelia
Det är inte ett virus utan som finns i XP och ska fungera som en del att upplysa om felmeddelande. Du kan köra cdn som innehåller XP-programmet och använda dig av reparationsprogrammet. Om du inte har annat så måste du gå in i bios och greja och det är över min förmåga eller kontakta Windows support men se till att det inte är en XP som du "lånat" av någon utan att det är ditt köpta program.

Dr. Watson tror jag har varit inbyggt i Win tidigare. Har nog använt mig av det när jag hade Win 98 eller nåt sånt.
faith
Aha, då förstår jag. Men då ska jag klicka "Tillåta" nästa gång eftersom det är ett ofarligt program. Jag klickade "Blockera" den här gången eftersom jag inte förstod vad det var för program och jag tyckte namnet var helskumt. Datorn och alla program är mina och nästan nyinköpta.

Tack för förklaringen Ophelia! smile.gif
Ophelia
Ja jag skulle nog testa att tillåta för det är INTE ett virus eller spyprogram gjort av nångon suspekt nisse på nätet. Dr. W ska fungera att säga till om det är så att datorn håller på att fallera. Sedan vet jag inte om det är så att Dr W just för dig har fått lite spel även XP innehåller buggar som kan stöka till. Hade jag varit dig så hade jag sökt själv och kört igång Dr W för att se vad som sker. Sök på drwtsn32 och se vad som händer. Jag var nog för snabb i mitt första inlägg, tror i ditt fall att Dr. W är ute efter att varna dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon