Liastar
Finns det någon sorts mossa eller "mattigt" som man kan plantera antingen på toppen eller kanske under nån sorts nät så det växer neråt? Någon som har nåt förslag? Får gärna vara "sköta sig själv" typen och tåla torka, regn och taskig jord heh smile.gif Alla förslag är intressanta, även tokiga såna (sålänge det inte involverar trädgårdstomtar).
Blomstertanten
Backtimjan kanske kunde va nåt ?

Den är ju torktålig o har inte så stora krav på näringsrik jord.
Clematis, tex alpclematis ,kan gå om du har så du kan ha jord i en stor skreva eller ovanför.
Liastar
Whiee ett svar biggrin.gif Timjan, att jag inte tänkte på det! Har en stor härva på tomten redan...vet inte om det är backtimjan eller nån annan sort, den smakar gott och blommar fint iaf smile.gif Fast jag vet inte om timjan ger tillräckligt långa rankor eller vad man ska säga... skulle nog behöva något som växer mer rankigt. Kan man kanske få ett humle att växa neråt, eller ett vildvin eller rostvin?
anna_rispan
vintergröna??
Liastar
CITAT (anna_rispan @ 17-04-2007, 00:16) *
vintergröna??

Åh vintergröna var ju jättesött, det ska jag nog testa med tror jag! Tack för tipset biggrin.gif
Näcken
Något klättrande tex murgröna, klätterhortensia (ska nog stå skuggigt) eller vintergröna som någon föreslog.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon