fruberglund
Den blomman jag ville ha mest av allt i sommar, Stjärnflockan, vägrar gro. Ställde ut den i vintras och tog in den för nån vecka sen men det händer inget -cry-.gif Behöver den en ny köldperiod i kylskåpet kanske? Eller är den trög? Den kanske har nog torkat ut lite grann innan jag tog in den men gör det nåt så länge den inte har grott? Är det kört nu?

Sådde även några på friland i höstas och där kommer det upp lite allt möjligt nu...det är inte nån som har bild på Stjärnflocka-sådd så jag kan se hur de ser ut som små bebisar? Hoppas att några grott där ute i så fall så kanske jag kan stoppa över dem i kruka nu.
kerstin z5-6
Ja den är trög -och hör till de där man får ha tålamod med -färska frö är bäst -du får avvakta -låt inte sådden torka
fruberglund
Är noga med att den inte får torka nu, då väntar jag då. Tack för bilden, då är det nog ogräs ute, då ska jag rensa bort det så det inte tar över...

Fröna köpte jag på nån fröfirma på nätet så det är inte egenplockade.
Åsa Bi
Om du vill fuska kan man köpa stjärnflocka som rotknöl i Odlas perennerbjudande...
fruberglund
CITAT (Åsa Bi @ 15-04-2007, 17:54) *
Om du vill fuska kan man köpa stjärnflocka som rotknöl i Odlas perennerbjudande...

Jag vet men nu har jag ju sått ca 50 frön så det vore ju tusan om inte nåt grodde sweatingbullets.gif
lyckero
Jag har lyckats bäst med att gräva upp småplantor som självsått sig i rabatterna.... När det gäller sjärnflocka alltså.
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon