lena:-)
Valnötsträdet har nu överlevt sin andra vinter i förrådet.
Jag har planterat den i en "blomhink" men måst plantera om den nu ivår inser jag.
Kan man ha den i en stor kruka och hur stor isåfall?
Anledningen till att jag inte vill planera den stationärt är för att vi ev kommer att köpa hus och då vill jag gärna ta med den.
Bor i zon1-2 och kan ha den skyddat på terass.
Vintertid kanske kan kan isolera krukan med frigolit och blir det ingen flytt inom något år så får jag väl gräva ner den på passande plats.
Någon med goda råd och gärna kunskap thanks.gif

tillägg: någon som vet hur långt tid det tar innan valnötsträdet sätter "nötter" ?
Alexander-VG-zon3
det borde gå bra att ha den i kruka men den vill ha gott om utrymme så stor kruka . har du tillgång till mark på hösten å vintern ???
det är ju bara att gräva ner krukan på vintern å sen ta upp den igen. eller ha krukan i marken även sommar tid . men sen bara ta med den när ni flyttar . då blir den planterad i marken men i kruka så kallat ''potplanted'' , i zon 1 klara den sig nog fint fint utan skydd på altanen men ni kan ju vira in krukan i något ( lager med laken eller handdukar )
lena:-)
Men HUr stor kruka tror du?
Tompa zon 1
Det är bara ett krux med att ha dom i kruka, de har en pålrot som maskrosor, och den kommer att snurra sig till ett ormbo, så välj en djup kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon