Full version: Gul lök 2007
anna_rispan
Ja idag satte jag ner ca 60 gula lökar. Hoppas innerligt att det blir bättre i år än förra året.

Nån mer som petat ner gul lök?
Preussen
jodå, satte mina gula lökar förra helgen och schalottenlök veckan innan. har provat att odla rödlök o silverlök några år men blir alltid varierande skörd.
rosita
Jag har ca 350 gula, 40 röda och 75 vitlök i landet. På de flesta är redan blasten 5 - 8 cm. I dag satte jag ca 40 purjolök och redan tidigare hade jag ca 35 st. Jag hoppas att vi nu är självförsörjande på lök flirting.gif
Jonas70
Jag satte min gula sättlök igår. Det har dröjt mest beroende på att jag håller på att gräva trädgårdslandet och att det av den anledningen tagit sin lilla tid att få saker i jorden. Hoppas det växer bra i år!
Hmm, purjolöken har jag ju glömt att så. Får försöka göra det ikväll, för den förodlade där inne verkar vara alldeles för klen.
anna_rispan
O jag kom på att jag helt glömt charlottenlöken!!!
Preussen
purjolök brukar jag köpa färdiga sättor för enkelhetens skull. brukar finnas på närmsta trädgårdshandel eller byggmarknad.
Jonas70
CITAT (Preussen @ 16-04-2007, 16:10) *
purjolök brukar jag köpa färdiga sättor för enkelhetens skull. brukar finnas på närmsta trädgårdshandel eller byggmarknad.

Hmm, ja man kanske skulle "fuska" med den blush.gif
marigt
Ska springa iväg tongue.gif och köpa lök och sätta, jag använder både gul och röd, vitlöken satte jag i höstas.
Purjolök har jag förkult. inne, smala strån har kommit upp, När klarar de att planteras ut??

Tänkte köpa ett litet växthus eller rättare sagt växthushylla på rusta, borde kunna flytta ut lite sådder och ställa i den inne på altan,
Altanen är visserligen inte helt inglasad, inte än, men på gång som så mycket annat.
Jag vet att kvaliten är inte den bästa på dessa små växhus, synd att kalla dem för växthus också, tänker på ett stort rejält g.gif
Visst kan purjon bo där ute ett tag även om det nu skulle komma lite kallare vindar??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon