Hur gör ni..... köper ni originalmärke av patroner till skrivaren ?
När min förra skrivare var ny använde jag originalpatroner men övergick sedan till kompartibla kopior.
Jag tyckte att det var lite si och så med utskriften, vilket ju också kan bero på skrivaren.
Nu har jag ny skrivare och står i begrepp att köpa nya patroner.
anna_rispan
15-04-2007, 13:29
Hmm, jag tar med den gamla o går till datorbutiken... Vår skrivare är kass men det kan vi inte skylla färgen för iallafall.
aanderss
15-04-2007, 13:37
skaffa laserskrivare de blir billigare i längden
Men är inte färg-laser svindyra ?
Lady Hamilton
15-04-2007, 14:33
Jag hade en Epson skrivare och använde orginalfärger från början och allting fungerade bra. Men så köpte jag "pirat" och efter det så blev min skrivare kass. Trots grundlig rengörning så ville det aldrig bli bra igen (sudd och streck på utskrifterna). Nu är den skrivaren ett minne blott och jag köpt en ny HP. Och till den kommer jag att bara köpa orginal patroner.
Jag har en bra HP sen några år och köper bara originalbläck till den, dyrt men värt det (har hört så mycket dålig kritik när det gäller "piratbläck")
aanderss
15-04-2007, 15:42
CITAT (Alba @ 15-04-2007, 14:58)

Men är inte färg-laser svindyra ?
jo men de håller för 1000 tals utskrifter
CITAT (Lady Hamilton @ 15-04-2007, 15:33)

Jag hade en Epson skrivare och använde orginalfärger från början och allting fungerade bra. Men så köpte jag "pirat" och efter det så blev min skrivare kass. Trots grundlig rengörning så ville det aldrig bli bra igen (sudd och streck på utskrifterna). Nu är den skrivaren ett minne blott och jag köpt en ny HP. Och till den kommer jag att bara köpa orginal patroner.
Hmmm, nu börjar jag förstå varför min skrivare (en Canon BJC4300) bara slutade fungera.
Snöflinga
15-04-2007, 19:45
Har en Canon pixma Ip 2500 och handlar orginalpatroner från INK-club ... billigare än i affärer men dyrt nog ändå

Fördelen med min skrivare är att den har 5 patroner så man använder alla färgerna till max

Har en vän som enbart köper billiga skrivare och kasserar dem när bläcket tar slut ... eftersom patronerna är dyrare än skrivaren
Patronerna till min gamla Dell-skrivare var svindyra. Dessvärre finns inga piratkopior att köpa till Dell så det slutade med att vi köpte en laserskrivare, en Brother, svart/vit till mig för under tusenlappen. Sen finns det en HP färgskrivare till foton med olika patroner för varje färg. Totalt sett blir det här billigare eftersom man väljer mer noggrannt vad man skall skriva ut på vilken skrivare

Det där med at köpa en billig skrivare och kassera när färgen är slut är tyvärr ekonomiskt försvarbart om än inte ekologiskt (det blir mer skräp).
kristerh
20-04-2007, 14:32
CITAT (Lady Hamilton @ 15-04-2007, 15:33)

precis samma hos mig, köper aldrig mer kopior, eller pirater... man lär sig av sina misstag heter det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.