Full version: Får hoyor ohyra?
Cassiopeia
Var på Blomsterlandet idag och där stod det skyltar vid porslinsblommorna att man alltid skulle använda Provada. Jag frågade i kassan vad det var och hon sa att det var mot löss och att hoyor så lätt får ohyra. Stämmer det? Jag har två hoyor och ingen av dem har haft ohyra någon gång.
Alexander-VG-zon3
min hoya bella får alltid spinn med jämna mellanrum , annars har jag aldrig ohyra på mina
maimiti
Visst får hoyor löss precis som alla andra växter, men att de skulle få det i större utsträckning håller jag inte med om. Vissa arter har jag haft i 15 år och de har aldrig haft det minsta kryp. Om man har torrt inne är spinn den vanligaste åkomman, ullöss ibland. Min svägerska har vid något tillfälle haft trips. Provado är det jag använder om jag inte har Ardap hemma (vilket är mer effektivt mot spinn). Vanligt, hederligt såpvatten brukar också duga...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon