Vesna
Hej,

Jag hittade en fin buske i höstas i ett skogsbryn här på vårt område. Jag fick hjälp att indentifiera den här på forumet. Leanderklocka eller ballongblomma kom man fram till att det var. Nu lät jag busken stå där den stod i höstas och för ca en månad sedan tog jag tre frökapslar med mig från den torra busken. Vad gör jag med dessa nu? Är varja kapsel ett frö eller är det fler frön inuti kapseln. Jag vill ju intt gärna ha hundra plantor wink.gif Det räcker med en smile.gif Ska jag sätta kapseln rakt ner i backen tänkte ha den i gräsmattan) eller borde jag så den i kruka. Hur är bäst?

Ni som vet wink.gif

// Vesna
Lady Hamilton
Är kapseln hel? Alltså rund? I så fall innehåller den massor med frön giggle.gif Ta kapseln och "mosa/krossa" den försiktigt så kommer alla frön fram...............sedan om du planterar fröna i kruka eller sår direkt i marken gör du som du vill. Det går vilket som
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon