efter att ha planterat massor av rosor, tänkte jag täcka med bark. Så jag slängde upp ett par påsar i rabatten, snittade dem och hällde ur. Så när jag skulle kratta ut hela härligheten ser jag att det inte finns några barkbitar utan bara en rejält möglig sörja.
Möglet i sig har nog ingen betydelse, det brukar försvinna ganska fort. Men innehållet var nog barkmull.
Det låter ju bra, men grön barkmull när det står medel/grov täckbark på påsen?
mightyT
17-04-2007, 20:36
Vore jag du skulle jag klaga på inköpsstället eller hos tillverkaren. Dels skall ju grov täckbark vara grov om det står så på paketet, dels ska den faktiskt inte vara genommöglig, även om det nu inte gör någon direkt skada. Ta och ryt till en smula!
Samma sak hände mig förra året när jag köpt täckbark från Plantagen. Det var ju möjligt att reklamera men de krävde att man körde tillbaka med de öppnade påsarna. Dålig service tycker jag. Inte så lätt att frakta tillbaka uppsprättade påsar med bark utan att smutsa ner bilen

.
Jag borde ju klaga och kräva ersättning av princip. Fast att köra åtta mil är ju inte gratis precis. Om man dessutom måste stoppa möglet i påsen och påsen i en säck för att inte få möglig jord i hela bilen...
Ja, det skulle vara för principen då.
Nej köra tillbaker 8 mil med påsarna är inte värt saken,men du borde kontakta stället du köpte påsarna och tala om att du fick fel sort.Du får kanske någon slags kompensation.Tala man inte om att det blev fel kan de ja inte veta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.