Full version: planteringsjord !
kickisunshine
Hejsan alla ni på denna sida
Befinner mig i ett dilemma som tycks vara olösligt för mig.Då jag ej har bil är det stört omöjligt att köpa hem större mängder planteringsjord från någon plantskola.Jag bor i Eskilstuna området och skulle bli väldigt tacksam om någon kan upplysa mig om något företag med omnejd som har hemkörning..........man slänger ju inte 300l.planteringsjord på axeln och skuttar därifrån eller !
Tacksam för alla svar som jag får
Med vänlig hälsning Kicki
160kvm stort hus
Hej!
Väcker tråden.

Vart hittar man jord i eskilstuna? Vi har iofs bil men det får ju inte plats speciellt mycket i den. Dessutom blir det billigare att köpa ett lastbilsflak än 4 för 100....

MvhG
Gunilla T
Hej !

om du menar matjord så finns Gunnarsons på Kjulavägen som säljer både grus och jord. I Gröndal finns Olofssons där du kan köpa matjord, grus och sand.

Mittemot Sankt Eskils kyrkogård finns en blombutik som säljer sommarblommor. Där kan du även beställa bra matjord.

Frakten är ofta dyrare än jorden.
160kvm stort hus
Tack Gunilla!!

Jo jag har oxå hört att det är så tyvärr..

Mvh G
Gunilla T
Jag brukar beställa ett billass jord varje år och om man beställer ett helt lass vid Sankt Eskil så kostar frakten inget och det är bra jord. Ett lass är ungefär 7 kubik!

Tror att det blir billigare totalt sätt än att köpa säckjord (har dock inte räknat på det)
160kvm stort hus
Tack gunilla!

Får man fråga vad det kostade med ett billass?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon