Gossen Ruda
16-04-2007, 17:38
Vissångerska som kom ut med en skiva förra veckan, Visor från vinden. Råkade köpa den men är lite tveksam och något besviken. Visst, en klar och vacker stämma som en klocka fast tyvärr så ringer entonigt den lilla klockan. Samma röstläge genom hela skivan, svagt musikarrangemang mm. Det mesta låter likadant. Kommer från samma vindskupa?
Jag har hennes förra skiva "Svarta Ballader" (Dan Andersson-tolkningar). Den är jättefin och varierande enligt mig i alla fall. Spännande instrument, bl a sågspel. Tråkigt att nya skivan inte föll dig i smaken. Jag har inte hört den ännu.
Monica M zon 4
16-04-2007, 20:05
Jag var på konsert med Sofia Karlsson för nån månad sedan. Helt klart en av de bättre musikupplevelserna på länge! Hon sjöng lite visor från Svarta Ballader-skivan, folkmusik och lite mer åt jazzhållet. Helt suveränt bra! Jag har tänkt köpa nya skivan. Tråkigt du inte gillade skivan.
Gossen Ruda
16-04-2007, 20:11
Jag inväntar med spänning lyssnarreaktioner. Vet inte om jag kanske har för stora förväntningar.
lena:-)
16-04-2007, 20:49
Roligt att läsa, henne hörde jag på radion härom dagen, blev nyfiken men glömde nästan bort det. Nu får jag allt leta vidare efter mera musik av henne.
Hörde henne på radio härom...dagen. Trevlig dam, verbal, gav gott intryck. Sjunger ok tycker jag, men tycker att det blivit onödigt mycket hallå för hennes coverversioner av kända låtar. Ok, vistolkare kan man ju per definition hävda SKA tolka andras visor, men av det jag hört så är det inte spektakulärt. Men bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.