Jag undrar om någon har fått beställda perenner hem än!! Dom sade at leveranserna börjar efter den 26/3 i början SydSverge.
I Stockholms område har dom inte dykt än kanske någon har fått ??
Anki
lyckero
16-04-2007, 19:44
Jag fick mina för ett par veckor sedan. Jag bor i sydöstra sverige (Blekinge).
Lyckero
Jag fick mina perenner samtidigt med pelargonerna omkring 12/4. Jag bor strax utanför Norrtälje.
GrönAnna
16-04-2007, 23:01
Jag fick mina den 4/4, bor i Göteborg.
Fick mina för några veckor sedan.Det var bara dagliljor jag beställde.De är i jorden nu.
Den 12/4 kom min kartong med massor av perenner till gamla Skaraborgs Län. Perennerna var hur fina som helst jag är jättenöjd
lena:-)
17-04-2007, 22:29
Katarina70
18-04-2007, 08:44
Jag går och väntar och väntar här i Stockholm, ännu har inget dykt upp!!
Katarina
Helen i Piteå Zon 5
18-04-2007, 08:57
Jag väntar också
Jag väntar oxå på mina plantor
marskattan
18-04-2007, 14:06
Jag pratade med personalen på Odla i telefon (dom är verkligen hur supertrevliga som helst!!!) och fick då reda på att perennerna är ungefär i Stockholmstrakten, dvs det är det området dom skickar till nu.
Angående pellisarna så var det nog lite mer spridda leveransadresser. Det är någon i Kiruna som har fått sina medans någon i Blekinge får vänta ett tag till. Dels beror detta på datumet man beställde och dels beror det på om sticklingarna är tillräckligt stora att skicka.
Jisses vilket arbete det måste vara att skicka och paketera växterna!!! Ni kan ju tänka er själva att man inte vill ha vem som helst till att inspektera och packa blommorna (jämför med okunnig personal på ex Plantagen). Och sen är dom ju seriösa oxå på så sätt att dom inte skickar ut växterna alla dagar i veckan för att riskera att blommorna blir liggande på posten.
Så om inte era växter har kommit så beror det nog inte på att dom ligger hos posten och skräpar utan det är nog bara Odla som är rädda om era blommor samt har masssssvis att göra.
Idag kom mina till Stockholm!!! Nu gäller det att plantera snabbt!
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.