Full version: PENSTEMON digitalis
Anki V
Jag måste bara få visa min PENSTEMON digitalis 'Husker Red', den i särklass tjusigaste av mina frösådder. Nu gäller bara att få till en miljö där den kan trivas också.

Jag tror jag har förstått att den kommer att trivas i gruspartiet......men kommer jag att kunna få behålla den om den får stå i en "blandad" rabatt som är upphöjd ca 30 cm med ganska så näringsrik jord tillsammans med lite andra perenner som t.ex heuchria, kungsljus, nävor kanske riddarsporrar och lite annat smått och gott?
[attachment=1452:PENSTEMO...igitalis.jpg]

Några frågor till........ rolleyes.gif

Hur lång tid tar det för tagetes att gro? Jag sådde mina för nästan två veckor sedan och inte ett liv har visat sig unsure.gif
jag sådde även petunior två påsar gula och två påsar röda De gula har grott som bara den men i den röda sådden så är det bara några få som behagat visa sig.

Är det så stor skilnad mellan petunior och petunior? blink.gif

/Anki
kerstin z5-6
På penstemonfrågan svarar jag JA, snyggast:) Och Ja, den kommer att trivas ..smile.gif
Anki V
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-04-2007, 20:00) *
Ja, den kommer att trivas ..smile.gif

Tack Kerstin. thanks.gif

Jag kommer att kunna ha 'Husker Red' nästan överallt wub.gif Alla mina rabatter är upphöjda och jorden är lite "grusig".

/Anki
Gåsis
Men varför klarar du av det som jag inte kan -cry-.gif Inte får jag mer än en bergsvallmo att gro och Husker red - inte ett strå på två år dunno.gif Kan man lägga ett bud på sånt man själv misslyckats med tro whist.gif För den är ju precis så fin som jag trott...

/Åsa
Kana
Tagetes vanilla kikade upp ur krukan sådär en två dagar efter att jag sådde dem...
renate
Tagetes gror efter bara några dagar,är det nya fröer du sådde?
Anki V
Jo...det var årets fröer i alla fall och när jag läste Kana svar så unsure.gif .......... på vägen hem från jobbet var jag förbi på COOP och köpte nya.

men när jag kom hem så hade det grott i den första sådden giggle.gif (i alla fall 3 frön och jag tror att fler är på väg)

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Superfina Penstemonplantor Anki! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon