Fenja
Den här muppen har satt i sig över 50 liljelökar i min "barnkammare", bara gropar i krukorna och inte ett spår av liljorna!!

Men min duktiga Trixi-katt gjorde processen kort och levererade odjuret till matte i dött skick. Tji fick han Mulle Dödvad!! bravo.gif

Tryne som en liten gris... rest in peace.

Mvh
Fenja
mogge92
Är du säker på att det var mullvaden som åt upp lökarna? låter osannolikt att den lyckats klättra ner i krukorna på något vis..
Fenja
Mmmm, det låter sannolikt nu när du säger det! Nåväl, den skulle säkert ha ställt till med något annat ondsint så...
Gissar att det kanske är sorken som festat i krukorna.
Mvh
Fenja
KURT
Snälla skilj på sork och mullvad. Den ene tillhör insektätarna men äter främst sniglar och maskar, den andre är vegetarian!
Ramoth
Mullvaden äter sniglar och maskar va´?
Å sorken rötter, lökar och hela plantor av ALLT ninja.gif
Betty
CITAT (Ramoth @ 17-04-2007, 12:32) *
Mullvaden äter sniglar och maskar va´?
Å sorken rötter, lökar och hela plantor av ALLT ninja.gif

Japp, så är det! sleep.gif
Fenja
CITAT (KURT @ 17-04-2007, 07:19) *
Snälla skilj på sork och mullvad. Den ene tillhör insektätarna men äter främst sniglar och maskar, den andre är vegetarian!

Tack för den informationen! Vem är det som gör alla jordhögar i gräsmattorna?
Mvh
Fenja
Alba
Mulle dödvad rotfl.gif

Vilken märklig liten varlese. Jag har aldrig sett en sådan ........hur stor är den ?
stennie
Det är mullvaden!
Fenja
CITAT (stennie @ 17-04-2007, 15:01) *
Det är mullvaden!

Tack, då är jag nöjd med katten i alla fall wink.gif

Den är kanske 15 cm lång.
Mvh
Fenja
Airamya
CITAT (Fenja @ 16-04-2007, 21:17) *
Den här muppen ...
Tryne som en liten gris... rest in peace.

rotfl.gif Ibland är du nästan föööör fyndig Fenja wink.gif laugh.gif
renate
Vilken bamse-dödvad.Men du måste erkänna fenja att den är lite småsöt.Ok i trädgården vill jag inte ha den eller sorken,men vi ha ja duktiga katter.Mina jagar grannens sorkar.
Bra bilder Fenja. smiley_small_hug.gif
Fenja
CITAT (Airamya @ 17-04-2007, 15:25) *
rotfl.gif Ibland är du nästan föööör fyndig Fenja wink.gif laugh.gif

Han var bergis en millitant gourmetvegan - liljelöksslukare.... biggrin.gif

Tack Renate och jo, lite söt är han!

Mvh
Fenja
KURT
CITAT (Fenja @ 18-04-2007, 08:47) *
Han var bergis en millitant gourmetvegan - liljelöksslukare.... biggrin.gif

Tack Renate och jo, lite söt är han!

Mvh
Fenja

Slå bara inte ihjäl igelkotten nästa gång det försvinner lökar!
Fenja
Jag lovar Kurt! Jag slår inte ihjäl någon här, det är katterna som står för morden wink.gif
Mvh
Fenja
älvan
Shit pommes... Där fick jag mej ett gott skratt! rotfl.gif Den där lille krabaten va juh ful som stryk! Lite ful-söt kanske... smile.gif
zaaritha
Mullvadar har en sammetsaktig päls!
Jag avskyr deras enorma jordhögar i rabatter o gräsmatta!
netaave
Här i Uppsalatrakten har vi inga mullvadar, men ett år hyrde vi en stuga i skåne och dör var det jordhögar i hela gräsmattan, det kan inte vara kul.
myrtille
Ja, jag vet inte men jag tycker de här bilderna är rätt otäcka. Visserligen vet jag hur katter är och att mullvadar kan göra en del skada i trädgården, men ändå...
Pian
Tack för ett gott skratt! rotfl.gif Förmodligen har du vid detta laget begravt "tjuven" och förhoppningsvis spirar det några frön från hans fullproppade mage?
Fenja
CITAT (Pian @ 28-04-2007, 22:07) *
Tack för ett gott skratt! rotfl.gif Förmodligen har du vid detta laget begravt "tjuven" och förhoppningsvis spirar det några frön från hans fullproppade mage?

Jupp... spirar små liljor på hans grav tror jag w00t.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon