laluna
Har varit ledsen för att dom inte växer så bra men är väldigt kraftiga och fina ändå. I går beslöt jag mig för att ta upp dom från källaren och lysrör för att dom slog i lysröret och jag kunde inte höja det mer. Så idag när jag kollade till dom så såg jag att några av dom börjar få knoppar och vissa knoppar är på väg att spricka upp.

Så vad gör jag knipsar av dom i väntan på att det skall bli dax att plantera ut dem i växthuset?
Jonas70
CITAT (laluna @ 17-04-2007, 07:18) *
Har varit ledsen för att dom inte växer så bra men är väldigt kraftiga och fina ändå. I går beslöt jag mig för att ta upp dom från källaren och lysrör för att dom slog i lysröret och jag kunde inte höja det mer. Så idag när jag kollade till dom så såg jag att några av dom börjar få knoppar och vissa knoppar är på väg att spricka upp.

Så vad gör jag knipsar av dom i väntan på att det skall bli dax att plantera ut dem i växthuset?

Samma fråga har alldeles nyligen diskuterats i annan tråd, och där stod att man INTE skulle knipsa blommor på tomater.
laluna
Ok, då knipsar jag inte då rolleyes.gif
ewa zon 3
Du får leka bi och pollinera själv wink.gif
Förra året när mina tomater blommade för fullt inne så duschade jag plantorna med fin spray och skakade plantorna lite försiktigt. Man kan också pensla blommorna försiktigt med en mjuk pensel för att sprida pollen.

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon