Full version: Änglatrumpeter
Rossi
Är det någon mer som ska till Änglatrumpetutställningen i Skivarp nu till helgen? De ska tydligen ha 100 olika sorter. Jag tänkte passa på att fynda lite.
stennie
Jag hade tänkt åka dit tummenupp.gif vill också fynda lite!
Gillan
Snälla söta Rossi och Stennie! Kika åt mig med. Den där avundsjukan satte in på högsta varvtal nu -cry-.gif . Vill ju också dit sad.gif .

Men ni kan väl rapportera och ta lite bilder så att jag åtminstonde kan få dregla över det. Visst yes.gif ?

Varför är det inget sånt när jag är i Skåne???
Rossi
Gillan!

Du kan ju kika in här och se vad du går miste om! naughty.gif

http://www.gunnebotradgard.com/
Gillan
Hmm, jag misstänker att det inte var för att minska min avundsjuka som du skickade med den länken g.gif . Men tack ändå Rossi tummenupp.gif . Nu vet jag precis vad jag går misste om giggle.gif .
Rossi
yahoo.gif
Malvia
Inte ett dugg avundsjuk heller!! whist.gif

Åhh vilka bilder! Och så många sorter!! Nån gång ska jag besöka den adressen!
marskattan
I mina ögon är det ingenting att vara avundsjuk över... Förvisso gillar jag oxå Änglatrumpeter men jag tycker kvaliten och hela stämningen på Gunnesbo är usel. Jag var där förra året ca 3 veckor efter ängla-festivalen och så mycket mördarsniglar och löss har jag aldrig sett!!! Jag körde förbi och skulle på oanmält besök hos svärföräldrarna och tänkte passa på att köpa med mig en blomma... men jag backade ut!

Nu hoppas jag ju verkligen att det var en dålig dag i deras plantskola och att det är bättre nu. Men för säkerhets skull så kolla under bladen på era tänkta inköp.
// Agge
Rossi
Vi har nu kommit hem från Gunnebo Trädgård och deras Änglatrumpet-visning. Med tanke på vad den föregående skribenten skrev så var jag extra uppmärksam och kollade ohyra etc. men allting var väldigt fräscht och jag såg inget "konstigt" alls. Vi fick båda ett positivt intryck och det var fantastiskt så många sorters Änglatrumpeter de hade! Vilken vånda att gå och välja ut ett par stycken! Men kul var det!
marskattan
Så härligt att höra att du blev nöjd Rossi! Var där mycket folk? Vad blev det till slut du valde?
stennie
Jag var där strax före kl 10:00 det var kö på ca 30 pers innan dom öppna.
Vilken massa änglatrumpeter, och stora ex var det.
Jag håller med Rossi väldigt fräscht, jag har varit där ett antal gånger och alltid fått mycket fina blommor.
Denna gången blev det
Vienna Silverstar
Pink Perfection
Color Point
Prima Ballerina
Rossi
Vi var där strax före 11.00 och det blev två pelargonsticklingar av Mrs. Pollock och sen två änglatrumpeter: Goldenes Kornett och Cerise Wonder.
Gillan
Åhhhh, Jag fortsätter min avundsjuka -cry-.gif . För vet ni vad!!! Kompisen från Skåne ringde mig igår och talade om att hon vunnit 50 000 kr på en skraplott!!!!! När jag grattat färdigt och frågar vad hon skulle göra för kul med pengarna?,....vet ni vad människan svarar!!!!!.......Jo, hon skulle köpa mig en flygbiljett till Skåne! Sorry, svarade jag......för sent..... ranting.gif ..........så ironiskt det kan vara giggle.gif ( fast nu slipper jag nog inte ifrån, utan att det blir en Skåneres i alla fall i vår. )

Rossi
Men Gillan! Du kan ju alltid trösta dig med att Gunnebo säljer en del av sina änglatrumpeter via postorder! laugh.gif
marskattan
Men Gillan, jag tror nog Gunnesbo har änglatrumpeter kvar även efter denna helgen. Eller vad säger ni som var där?
Irene_L
Gör som jag, Gillan, köp från Odlas erbjudande, 3 olika för 99.00 kr tummenupp.gif
Gillan
Klart jag kan köpa via postorder, men det är ju känslan av att gå omkring bland alla trumpeter jag är ute efter biggrin.gif .

Sen får vi se om/när jag kommer till Skåne i fall Gunnebo fortfarande har trumpeterna kvar tummenupp.gif

Och köpte från Odla gjorde jag förra året, men vill ha några lite mer exotiska nu tror jag yes.gif
marskattan
Då har jag ett supertips Gillan! Ta med dig kompisen och bila ner till Holland och gå runt på stället som odlar och driver upp alla Änglatrumpeter som säljs på Gunnesbo. Det stället har även fantastiska hibiskusar och passionsblommor, fuchsior, pelargoner mm mm mm.

Du hittar info om dom(honom) på sidan:
Gommer i Holland

Kanske lite överkurs, men definitivt något att drömma om *ler*

Om du vill titta lite så finns där några bilder från resan i mitt album, med rubriken Holland.
Gillan
Tack ska du ha marskattan! Måntro om det är ödets ironi eller nåt, för nu har jag skrattat mig halvt fördärvad rotfl.gif .
Den länken hade jag redan i mina favoriter. Helt underbara bilder på Änglar finns det där att dregla över med jämna mellanrum. ( fast jag hade inte en aning om att det gick att besöka dem, så det var ett värdefullt tips för framtida bruk ).

Som om det inte vore nog! Vem, har inte redan tillbringat två veckor i Holland redan i år...............Jooo, Jag whist.gif rotfl.gif rotfl.gif

Tror jag lägger detta på is ett tag nu, så får vi se vad som händer coolgleam.gif
marskattan
Nämen jisses Gillan, ibland är man inte riktigt synkad med omgivningen. Men eftersom du tillbringade 2 veckor i Holland så verkar det ju troligt att du lär åka dit igen och då vet du vart du ska åka. För åker du inte dit om du är där så slår jag nästan på dig (i ren avundsjuka förståss).

För jag funderar allvarligt på att dra ihop ett gäng och sätta mig i bilen och köra ner till Holland dels för att handla hos Gommer och dels på andra trevliga ställen. Det tar inte så lång tid att köra till Holland härifrån och bokar man i tid kan man bo rätt billigt, och det behövs ju bara 1-2 nätter för att hinna se godbitarna *muttrar över att jag inte har några kompisar som är blomsterintresserade*

stennie
Kan inte jag bli din kompis kompiskram.gif ,Jag är blommsterintresserad och jag hade gärna följt med till Holland och shoppat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon