marskattan
Jisses!!! säger jag bara. Var inne och tittade på Tradera och just nu kan man få upp till 345 kronor för en stickling av Blue Wonder.

Så passa på ni som köpte, för dom pengarna kan man ju köpa en masssssssssa annat till trädgården.

Nu vet jag ju att det är auktion så det är köparen som bestämmer priset, men ibland blir jag förvånad över hur lite folk tittar sig omkring och jämför priser. Eller är det bara jag som vill köpa billigt och i så fall fler saker?
Floppy
ohmy.gif jösses jag säger då det...beställde den inte men tänkte göra det meeeen så duktig jag var och höll fingrarna i styr... laugh.gif
titti49zon6
Jaha, om det inte vae för att jag ville ha Blue Wonder själv så hade jag kunnat sälja mina tre
och tjänat en smärre förmögenhet confused.gif kanske skulle snabbdriva dom och annonsera om några veckor
när jag slika skall nypa av topparna naughty.gif skulle u isåfall finansiera hela mitt inköp av pellisar i år g.gif
men jag bryr mig mer om blommorna än pengarna
titti49zon6
Har tittat på Tradera och jag känner mig beklämd av att en del säljer sticklingar av
blommor som inte är alltför svåra att få tag i som rariteter, tycker synd om dom som fastnar i fällan
hoppas att alla här på Odla frågar först och handlar sen
Finns säkert någon som har en stickling att undvara för portokostnaden + ev.kostnad för inköp(om man skulle ha
köpt på sig någon extra)
Sailor Pluto
Ibland funderar jag på om folk tycker att det är roligast att hålla på och tävla om blommorna... Det kanske har blivit som en sport för vissa? Ibland blir jag själv helt till mej på Tradera, så till viss del kan jag förstå det. Men 345 kronor för en stickling?
joulanta

HEJ
Var inne och kollade på tradera nu ligger pellisarna mellan 30-60 kr.
Mera normalt för en stickling.
angel_not.gif
marskattan
Sticklingen som är uppe i 345 kronor ligger fortfarande kvar:

Blå pelargon för 345 kr

CITAT (joulanta @ 17-04-2007, 19:18) *

HEJ
Var inne och kollade på tradera nu ligger pellisarna mellan 30-60 kr.
Mera normalt för en stickling.
angel_not.gif

olgak
Ojojoj. Jag tycket inte ens att den såg särskilt fin ut på bilden. Men är man biten så är man, det är tydligt smile.gif.
joulanta

HEJ
Va bra att du satt länken till blue wonder. Kunde inte tro mina ögon.
Jag letatade bara på blue wonder och då kom den inte fram.
Provade lägga ett bud på en annan den gick för 41 kr.
Margith
Jag har haft Blue Wonder i några år. Jag har lagt ut en bild i mitt album "Pelargoner" Tycker ni att den är blå?? Jag tycker absolut inte det, men den är mer lila än vad zonal-pelargoner brukar vara.
Priset för den lägger jag mig inte i.
Jag vill bara säga: tro inte för ett ögonblick att den är blå!!
Sen måste jag ju tillägga att det korrekta namnet är PAC Blue Wonder, vilket innebär, såvitt jag förstått, att du inte får sälja den i kommersiellt syfte.
marskattan
Helt rätt Margith, man får inte sälja den i kommersiellt syfte och om jag förstår rätt så får man inte ge bort sticklingar heller eftersom det ligger patent på bla PAC och Odensjö pelargonerna. Så här står det i Rockdalas lilla katalog : "Vänligen respektera upphovsrätten. Den tillhör förädlaren och vi betalar licensavgifter när vi förökar dessa sorter. Sorterna från PAC Jungplantzen och Odensjö finns med under respektive sortgrupp, de heter PAC eller Odensjö följt av sortnamn"

Sen håller jag definitivt med dig om att den inte är ett dugg blå... visst den är väl lavendel-lila men jag kan inte kalla det blått. Den är trots det vacker men jag skulle inte kalla den unik och ovanlig. Jag har oxå haft min ett par år och börjar bli trött på den.
zaaritha
Totalt fnoskigt!
Jag gav 40kr för min i fjol!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon